اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان خبر داد:

راه‌اندازی نخستین بی‌سیم هوایی در منطقه ویژه بندر امام

خبرگزاری فارس: معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: نخستین بی‌سیم هوایی در مرکز جستجو و نجات دریایی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام نصب و راه‌اندازی شد.

راه‌اندازی نخستین بی‌سیم هوایی در منطقه ویژه بندر امام
به گزارش خبرگزاری فارس از بندر امام به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان، بهروز آقایی با اشاره به نیاز برقراری ارتباط ساحل به هوا و دریا به ویژه در مباحث مربوط به تجسس و نجات در مرکز MRCC منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی اظهار داشت: پس از تحقیق و بررسی به عمل آمده بر‌اساس شاخص‌هایی نظیر نوع، مارک، مدل، قابلیت‌ها و امکانات، یک دستگاه بی‌سیم تهیه و با موفقیت نصب و راه اندازی شد. 
معاون فنی و نگهداری اداره کل فنی و نگهداری بنادرو دریانوردی خوزستان در تشریح ویژگی‌های فنی این دستگاه بیان داشت: این بی‌سیم دارای 20 کانال مخابراتی در باند VHF در محدوده فرکانسی 118 MHZ الی 136 MHZ با توان 12w است و از توانایی پوشش ارتباطات صوتی تا مسافتی در حدود 40 مایل با واحدهای هوایی و یا سایر ایستگاه‌های ساحلی یا دریایی که دارای سیستم مشابه است، برخوردار است. 
وی با اشاره به قابلیت‌های ارتباطاتی شناورهای امداد و نجات این اداره کل اظهار داشت: شناورهای این اداره کل از جمله ناجی 7، هادی 7 و هادی 8 دارای بی‌سیم هوایی بوده که بر پایه آزمایش‌های انجام شده، ارتباطات صوتی مابین MRCC و این شناورها با استفاده از این بی سیم کاملاً موفقیت آمیز بود‌. 
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: با نصب این سامانه جدید قابلیت ارتباط با سامانه‌های هوایی با شناورهای دریایی در شرایط جوی نامناسب نیز امکان‌پذیر می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول