اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

پارک آبخیزداری در خلخال احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال از احداث اولین پارک آبخیزداری استان اردبیل در خلخال خبر داد.

پارک آبخیزداری در خلخال احداث می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی ‌در جریان بازدید از عملیات اجرایی نخستین پارک آبخیز استان اردبیل در خلخال اظهار داشت: اجرای این پروژه با اعتبار 900 میلیون ریال در سال‌جاری شروع شده و به سرعت در حال انجام است.
وی تصریح کرد: مطالعه این طرح از دو سال پیش شروع شده و تا دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
عبداللهی خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 5 میلیارد ریال هزینه برای اجرای این پروژه در نظر گرفته شده است و با 4 میلیارد ریال اعتبار دیگر عملیات اجرایی این پروژه تکمیل، نهایی و به سرانجام می‌‌رسد.
این مسئول هدف عمده از اجرای این طرح را ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تبدیل منطقه فینارود خوجین به تفرجگاه در شهرستان و کنترل سیل و رسوبات متعدد اعلام کرد.
وی تغذیه سفره‌های زیرزمینی آب و تأمین آب مورد نیاز برای آبیاری مزارع پایاب را با احداث 23 بند تأخیری و یک سد ذخیره آب در مجموع به حجم 300 متر مکعب از جمله اهداف و اولویت‌های ساخت این پارک اعلام کرد.
فرماندار خلخال اضافه کرد: این پارک در قالب طرح جامع مدیریت حوزه آبخیز اجرا می‌شود که نتایج بسیار مثبتی را با خود به همراه می‌آورد.
به گزارش فارس، در این بازدید رئیس اداره منابع طبیعی خلخال نیز از ساخت 600 دستگاه آبشخور دامی گالوانیزه و 200 چشمه آب و انتقال آن به محل استقرار آب شرب در مراتع خبر داد.
عباس جعفرزاده گفت: این امکانات و تجهیزات در مراتع 43 روستا در سه بخش خورش‌رستم، شاهرود و مرکزی نصب می‌شود.
رئیس اداره منابع طبیعی خلخال افزود: در اجرای پروژه‌های پیش بینی شده در طرح‌های مرتع‌داری مصوب خلخال با توجه به خشکسالی‌های اخیر و افت آب در اکثر چشمه‌ها و نیاز شدید به تأمین آب شرب دام تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: بیش از 85 هزار هکتار از مراتع این شهرستان در قالب طرح‌های مرتع‌داری در مقابل حوادثی همچون خشکسالی، سیل و تگرگ بیمه شده‌اند که هزینه بیمه آنها بالغ بر 580 میلیون ریال بوده است.‌
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول