اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اردبیل:

نامگذاری محلات براساس قدمت و اصالت آنها باشد

خبرگزاری فارس: عضو شورای شهر اردبیل گفت: نامگذاری کوچه‌ها و میادین اردبیل باید براساس قدمت تاریخی و اصالت فرهنگی و حقیقی اتفاق بیفتد.

نامگذاری محلات براساس قدمت و اصالت آنها باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عزیزه تراز عصر امروز در جلسه شورای نامگذاری اردبیل که در منطقه شیخ‌ کلخوران برگزار شد، اظهار داشت: در نامگذاری کوچه‌ها و خیابان‌های مختلف به ویژه شیخ کلخوران باید از اسم مفاخر و بزرگان این منطقه بهره بگیریم تا همگان به ماهیت و اصالت چنین شخصیت‌هایی آگاهی پیدا کرده و نسبت به آن هوشمندانه رفتار کنند.
وی تصریح کرد: اگر این نامگذاری‌ها براساس اصالت تاریخی و فرهنگی با تکیه بر مفاخر منطقه‌ای انجام نشود بزرگان و شخصیت‌های افتخارآفرین شهر ما آرام آرام به باده فراموشی سپرده می‌شوند و دیگر زمانی از نام و اسم آنها خبری نمی‌باشد.
تراز با نام بردن از بزرگان منطقه شیخ کلخوران نظیر عاملی‌ها، جعفری‌ها، صمدی‌ها و جباری‌ها خاطر نشان کرد: اگر ما در نامگذاری کوچه‌ها، محلات و معابر و خیابان‌ها نامی از این بزرگان را انتخاب نکنیم و بر‌نگزینیم شاید به مرور زمان این چهره‌ها از یادها رفته و دیگر در اذهان مردم نام و یادی از آنها نمی‌باشد.
این مسئول یکی از سیاست‌های راهبردی شورای نامگذاری شهرداری اردبیل را توجه به همین اصل اعلام کرد و ادامه داد: ما در نامگذاری‌های خود علاوه بر زنده کردن نام بزرگان و مفاخر هر منطقه تلاش می‌کنیم تا متناسب با خواست مردم نامی مناسب برگزیده و در قالب تابلو آن را معرفی کنیم.
به گزارش فارس، عضو شورای نامگذاری اردبیل اضافه کرد: در کنار این نامگذاری‌ها باید از پیشنهادهایی که ریش سفیدان، هیئت امنا و برخی دیگر از صاحب نظران ارایه می‌کنند، استقبال کنیم چرا که ما در شورای نامگذاری از همه این افراد و نظرات آنها استفاده می‌کنیم و تلاش می‌کنیم نامی را برای کوچه‌ها و محلات برگزینیم که در مرحله اول بیانگر هویت اردبیلی‌ها بوده و در مرحله بعدی آن نام متعلق به منطقه و خیابانی خاص باشد.
تراز در ادامه سخنان خود به تلاش شورای شهر اردبیل برای توجه عادلانه به تمام مناطق شهر اردبیل اشاره کرد و گفت: ما سعی می‌کنیم در تمام برنامه‌ریزی‌های خود به ویژه آسفالت‌ریزی، احداث فضاهای فرهنگی، تفریحی، آموزشی اولویت را به مناطق اطراف اردبیل بدهیم تا مبادا در این زمینه همشهریان دچار نگرانی و ناراحتی و دغدغه‌ای شوند.
عضو شورای شهر اردبیل افزود: شهردار اردبیل با تلاش همه‌جانبه با حمایت شورای شهر نهایت همت و تلاش خود را به کار گرفته است تا بتواند بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها را به ویژه در حوزه آسفالت برطرف کند که در سال آینده روند مناسب و رو به رشد آغاز شده ادامه پیدا کند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول