اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 27 شرکت داخلی؛

نمایشگاه تخصصی هوشمندسازی مدارس در اردبیل گشایش یافت

خبرگزاری فارس: اولین نمایشگاه تخصصی هوشمندسازی مدارس استان اردبیل با شرکت بیش از 27 شرکت کشوری در حوزه فناوری‌های جدید در سالن امام خمینی (ره) اردبیل گشایش یافت.

نمایشگاه تخصصی هوشمندسازی مدارس در اردبیل گشایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم افتتاح این نمایشگاه که عصر امروز برگزار شد، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در سخنانی گفت: استان اردبیل رتبه اول کشور را در پروژه مهر به دست آورده است که ما این موفقیت را مدیون همت و تلاش والای مدیران، معلمان، اولیای دانش‌آموزان و حضور پرشور و نشاط خود دانش‌آموزان هستیم.
احمد محمودزاده به شعار سال تحصیلی با عنوان جهش علمی و تربیتی با تکیه بر تحصیل، تهذیب، ورزش در سال جهاد اقتصادی اشاره کرد و افزود: ما در سنگر تعلیم و تربیت باید آرمان امام راحل و شهدا را گرامی بداریم چرا که 36 هزار شهید دانش‌آموز ما که یادواره آنها با یاد شهید مرحمت بالازاده نهم آبان ماه در اردبیل برگزار می‌شود، توانسته‌ایم امروز در سنگر تعلیم و تربیت به یک موفقیت و ارزشمندی مناسب دست پیدا کنیم.
وی نسل آینده را تربیت‌یافتگان امروز فضاهای آموزشی، معلمان، مدیران و دلسوزان نظام تعلیم و تربیت اعلام کرد و اظهار داشت: ما در قبال تربیت شایسته نسل آینده و انتقال مفاهیم و پیام انقلاب وظیفه و رسالتی سنگین بر عهده داریم که همسو با سایر دستگاه‌ها باید آن را به بهترین شکل انجام دهیم.
محمودزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برپایی نمایشگاه هوشمندسازی مدارس و دعوت از شرکت‌های مختلف فعال در این عرصه به ویژه شرکت‌هایی از استان تهران تصریح کرد: نهاد آموزش و پرورش به عنوان فراگیرترین و مقدس‌ترین نهاد تربیتی امروز به ابزارها و شیوه‌های جدید در این حوزه نیازمند است تا بتواند اهداف خود را محقق کند.
این مسئول خاطر نشان کرد: حضور مستمر دانش‌آموزان در کلاس‌‌های درس و فضاهای آموزشی و تربیتی سبب شده است تا ما در حرکت‌های رو به رشد در این حوزه یک جهش و تحول جدی را شاهد باشیم چرا که مبنای اکثر این تحول تربیتی و آموزشی تکیه بر نوآوری‌ها و ابتکارات جدید است.
وی ضرورت دستیابی به شیوه‌های جدید و فناوری‌های نوین را در حوزه تعلیم و تربیت یادآور شد و اضافه کرد: ما در مجموعه آموزش و پرورش باید به سمتی حرکت کنیم تا معلم با استفاده از روش‌های جدید، متنوع و مختلف بتواند وظیفه خود را انجام داده و انتقال مفاهیم و اندیشه‌های جدید را داشته باشد.
محمودزاده ادامه داد: با توجه به سیاست‌گذاری آموزش و پرورش در استفاده از روش‌های جدید برای انتقال بهتر مطالب و موضوعات و دوری از روش‌های سنتی و روی آوردن به روش‌های جدید با به کارگیری ابزار و فناوری‌های جدید می‌کوشد تا کارآمدی مجموعه بهتر و بیشتر به نمایش گذاشته شود.
به گزارش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل پیامد روی آوردن به روش‌های جدید را ایجاد فضای خلاق، شور و نشاط و حرکت به سمت خود شکوفایی اعلام کرد و گفت: ما از مدیران مدارسی که بتوانند با ابتکار و ابزارهای جدید شیوه‌های تدریس سنتی را به شیوه‌های جدید تغییر دهند و یا برنامه‌هایی در این زمینه داشته باشند، حمایت می‌کنیم.
محمودزاده از ارایه برخی از دروس به صورت تجمعی در سال تحصیلی جدید خبر داد و افزود: ما در راستای سیاست وزارت آموزش و پرورش دروس حرفه‌و‌فن و آمادگی دفاعی را به صورت تجمعی و با تکیه بر اصل تدریس تئوری و عملی در دستور کار قرار دادیم تا دانش‌آموز بتواند با استفاده از این فضاها خلاقیت و نوآوری‌های خود را بهتر و بیشتر ظهور و بروز دهد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل استفاده از کامپیوتر و محتوای تولید شده با استفاده از شیوه آی‌تی را با اهمیت توصیف کرد و اظهار داشت: ما امسال سعی داریم در قدم اول در استان اردبیل 300 مدرسه را به شیوه هوشمند با تجهیزات و امکانات جدید اداره کنیم.
اولین نمایشگاه هوشمندسازی مدارس استان اردبیل در قالب 22 غرفه با حضور شرکت‌های داخلی تولید و عرضه‌کننده فناوری‌های جدید آموزشی و پرورشی به مدت سه روز تا چهارم آبان ماه صبح‌ها و عصرها در سالن امام خمینی (ره) اردبیل برپا شده است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول