اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گنبدکاووس:

دغدغه‎‎های فرهنگی رهبری باید با جدیت اجرایی شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه گنبدکاووس بر اجرایی شدن دغدغه‎های و رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد اولویت‎های فرهنگی جامعه تاکید کرد.

دغدغه‎‎های فرهنگی رهبری باید با جدیت اجرایی شود
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین سبحانی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی که در دفتر نماز جمعه امام جعفرصادق(ع) شهرستان گنبدکاووس برگزار شد، اظهار داشت: رهنمودهای رهبری برای اصلاح الگوی مصرف، عفاف و حجاب، ترویج ازدواج بهنگام و آسان، فرهنگ کتابخوانی، ترویج علم، وجدان‎کاری، سخت‎کوشی، فرهنگ احترام به قانون، انضباط اجتماعی و سایر موارد از اولویت‎های فرهنگی جامعه است که باید اجرایی شود.
وی با تاکید بر حضور آحاد جامعه در صفوف نماز جمعه تصریح کرد: نماز جمعه نمازی عبادی سیاسی است که نقش مهمی در حکومت اسلامی دارد.
امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به سفر اخیر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه استقبال کم نظیر مردم از مقام معظم رهبری را عنایت ویژه خداوند متعال دانست.
سبحانی همچنین تاثیر بانوان را در ترویج فرهنگ دینی و اسلامی قابل توجه دانست و افزود: حضور بانوان جانباز و ایثارگر و استقبال بانوان از مقام معظم رهبری نشانگر عزم و اراده بانوان در حفظ و نگهداری انقلاب است.
این مسئول خاطرنشان کرد: قبل انقلاب نیز این بانوان بودند که باعث پیروزی انقلاب شدند و نقش بانوان در  پیروزی انقلاب‎های منطقه نیز انکارناپذیر است.
امام جمعه گنبدکاووس برگزاری مجالس با دعوت از سخنرانان کشوری با حضور افراد تاثیرگذار جامعه اعم از علما روحانیون، بازاریان و بانوان و دیگر اقشار را از پیشنهادهای مهم این جلسه برشمرد که باید اجرایی شود. 
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه با بیان اینکه تهاجم فرهنگی جدی است، خاطرنشان کرد: در تعلیم و تربیت باید جدی باشیم و در این راستا باید بر نحوه آموزش در مهد کودک‎ها و دبستان‎ها نظارت بیشتری صورت بگیرد.
محمدتقی قزل‎سفلی همچنین بر بحث حجاب و عفاف و نماز در ادارات تاکید کرد. 
محمدرضا داورزنی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گنبدکاووس نیز دستور کار این  جلسه را وحدت رویه در برگزاری مناسبت‎های مذهبی، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و برنامه‌ریزی برای هفته کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و به تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی پرداخت.
در ادامه هر یک از اعضا جلسه به بیان راهکارها و نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول