اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی کردستان:

هفته آینده موج سرما کردستان را فرا می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل هواشناسی کردستان از ورود موج سرما و یخبندان در چند روز آینده در این استان خبر داد.

هفته آینده موج سرما کردستان را فرا می‌گیرد
محمدطالب حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: موج اول بارش‌های پاییزی از بعد از ظهر روز چهارشنبه آغاز می‌شود و تا صبح پنج شنبه هفته جاری همچنان ادامه دارد.
وی افزود: این موج بارش‌زا از سه‌شنبه هفته جاری وارد استان می‌شود و شهرهای سنندج، کامیاران، مریوان و قروه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
مدیرکل هواشناسی کردستان بیان داشت: با توجه به اینکه فاصله زیادی بین آخرین بارش بهاری با اولین بارش پاییزی امسال افتاده، اما نیمه اول آبان ماه زمان مناسبی برای بارش‌های پاییزی است.
حیدری با اشاره به اینکه این بارش‌های پاییزی در کشت پاییزه کشاورزان موثر خواهد بود، تصریح کرد: کشاورزان می‌توانند در این مدت نسبت به کشت پاییزه خود اقدام کنند.
وی در ادامه از کشاورزان خواست به دلیل برودت سرما و یخبندان محصولات کشاورزی خود را جمع‌آوری و در روی زمین‌ رها نکنند.
مدیرکل هواشناسی کردستان از کاهش دمای هوا و احتمال یخبندان در هفته آینده خبر داد و افزود: این موج روز شنبه و یکشنبه وارد استان خواهد شد.
حیدری با اشاره به وضعیت بارش در فصل آینده گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال پاییز نرمالی داریم که انتظار می‌رود بارش‌ها به صورت طبیعی باشد به گونه‌ای که شروع زمستان به ویژه در دیماه خشک و در اسفندماه نیز بارش‌ها مناسب خواهد بود.
مدیرکل هواشناسی کردستان اضافه کرد: دمای هوای پاییز امسال نیم تا یک درجه بیشتر از نرمال پیش بینی شده اما دمای هوا در زمستان نرمال خواهد بود.
وی در پایان با اشاره به اینکه کردستان در سال 1342 گرمای 46 درجه سانتی‌گراد را تجربه کرده است گفت: اما امسال نیز دمای هوا در این استان به 42.7 درجه سانتی‌گراد رسید که در مقایسه با سال‌های گذشته جز سال 42، بی‌سابقه بوده است.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول