اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شب گذشته صورت گرفت؛

افتتاح نمایشگاه عکاسی در همدان

خبرگزاری فارس: نمایشگاه آثار عکاسی در نگارخانه زنگنه واقع در مجتمع فرهنگی شهید آوینی همدان افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه عکاسی در همدان
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرماندار همدان شب گذشته در حاشیه افتتاح این نمایشگاه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ماندگاری فرهنگ در قالب هنر اظهار داشت: فرهنگ‌سازی در قالب هنر بسیار اثرگذار است به طوریکه هنر منجر به ماندگاری بیشتر فرهنگ در جامعه شده و آن را در جامعه اشاعه می‌دهد.
حسن قهرمانی مطلق افزود: سیاست‌گذاری که ما در زمینه حمایت از هنرمندان چه در صنایع‌دستی و چه در هنر عکاسی و نقاشی داریم، بر این مبناست که اهدای هدایا به هنرمندان در قالب خرید آثار هنری از هنرمندان است چراکه موجب تقویت بنیه مالی آنها می‌شود.
عباس عرب‌زاده نیز افزود: در این نمایشگاه 50 تابلو که گلچینی از کتاب‌های عکاسی خودم از استان‌های همدان به عنوان دروازه تمدن، گیلان به عنوان رویای سبز ایران، شیراز به عنوان شهر نقش و راز، اصفهان به عنوان مهد هنر ایران و خراسان شمالی به عنوان گنجینه فرهنگ است، ارائه شده است.
وی با اشاره موضوعات عکس‌های تابلوهای نمایشگاه بیان داشت: ایرانشناسی، مردم‌نگاری، آثار باستانی، طبیعت و آثار مفهومی موضوعاتی هستند که در این تابلوها ارائه شده است.
عرب‌زاده بیان کرد: این نمایشگاه از دوم تا 10 آبان در نگارخانه زنگنه برپاست که در این راستا هم تابلوها و هم کتاب‌های گردآوری شده عکاسی این پنج استان به صورت اکسپو به فروش می‌رسد.
وی تصریح کرد: این نمایشگاه تاکنون در تهران برگزار شده، هم اکنون در همدان برپاست و سپس در اصفهان و پاریس برپا می‌شود.
این هنرمند عکاسی خاطرنشان کرد: تاکنون در 11 نمایشگاه حضور یافته‌ام که چهار مورد آن به صورت انفرادی و مابقی حضور در نمایشگاه‌های مختلف بوده است.
عباس عرب‌زاده متولد سال 1349 در همدان است و تاکنون تعداد زیادی فیلم مستند و داستانی برای شبکه‌های مختلف تلویزیونی و انجمن سینمای جوانان ایران و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ساخته است.
این هنرمند عکاس در زمینه عکاسی همواره فعالیت ویژه داشته است و عضو انجمن عکاسان دوستدار میراث فرهنگی و گردشگری و عضو افتخاری مؤسسه هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول