اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان:

بنیان تمام جنگ‌ها فرهنگی است

خبرگزاری فارس: ‌فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان گفت: بنیان تمام درگیری‌ها و جنگ‌هایی که در دنیا رخ می‌دهد مسائل فرهنگی است.

بنیان تمام جنگ‌ها فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ‌محمد مارانی ‌در آیین افتتاحیه دوره آموزشی مطلع بیداری بسیج دانشجویی خواهران استان هرمزگان با بیان اینکه تهدیداتی در عرصه نرم پیش روی کشور است، اظهار کرد: یک جامعه با سه نوع تهدید سخت، نیمه سخت و نرم روبه‌رو است که هر کدام در موقعیت زمانی خود مهم هستند.
وی افزود: در این زمان مهم‌ترین تهدیدی که کشور ما را تهدید می‌کند تهدید نرم است که در قالب تهاجم فرهنگی با آن روبه‌رو هستیم.
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان ادامه داد: در جنگ سخت و نیمه سخت دشمن آشکار، میدان تهاجم محدودتر و تعداد افراد درگیر در این جنگ کمتر هستند و برای مقابله آن نیز بهتر می‌توان عمل کرد اما در جنگ نرم دشمن آشکار نیست و به صورت نامرئی و پنهان یک جامعه را مورد تهاجم قرار می‌دهد و ضربه خود را وارد می‌کند.
وی عنوان کرد: مهم‌ترین مسئله در جنگ نرم شناخت دشمن و اهداف اوست تا بتوان برای مقابله با او راه‌های مناسب پیدا کرد.
سردار مارانی گفت: تمام درگیری‌ها و جنگ‌هایی که در دنیا رخ می‌دهد بنیان آن مسائل فرهنگی است.
این فرمانده ارشد سپاه با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های طرح صالحین مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، تصریح کرد: فرهنگ‌سازی دینی، اعتقادی، سیاسی، اقتصادی و شهادت‌طلبی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی است.
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) خاطر‌نشان کرد: اگر جامعه‌ای دارای آگاهی‌های لازم و به روز در مسائل مختلف باشد این جامعه همیشه موفق است در غیر این صورت عقب‌ماندگی دامن‌گیر او را خواهد گرفت و در مقابل دشمنان شکست خواهد خورد.
وی خطاب به دانشجویان بسیجی گفت: تا می‌توانید فرهنگ اصیل اسلامی و انقلابی ‌را به جامعه تزریق کنید زیرا شما سربازان مقدم جبهه مبارزه با جنگ نرم دشمن هستید.
مارانی اظهار کرد: دشمن در جنگ نرم سعی می‌کند افکار و فرهنگ خود را بر جامعه‌های پایین‌تر تحمیل کند.
وی در ادامه به مهم‌ترین اهداف غرب در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: غرب دو هدف مهم در خاورمیانه را دنبال می‌کند که یکی از آنها امنیت اسرائیل و دیگری امنیت انرژی است.
فرمانده سپاه امام سجاد (ع) گفت: غرب سعی می‌کند با بر هم زدن وضعیت و توازن خاورمیانه دلیلی برای حضور خود باشد تا بتواند به هر دو هدف خود برسد.
وی به نقش ولایت در این برهه از زمان در پیشبرد اسلام در دنیا اشاره کرد و گفت: نقش ولایت در زنده نگهداشتن اسلام و گسترش آن در دنیا بی‌نظیر است.
مارانی خاطر‌نشان کرد: آنچه سبب شد گروه کوچک اما با اراده بزرگ در مقابل پنجمین ارتش دنیا یعنی اسرائیل پیروز شود حرکت آنها حول محور ولایت و وحدت و یکپارچگی بود.
‌این دوره آموزشی با حضور 130 نفر از مسئولان خواهر بسیج دانشجویی و کانون مطالعات زنان و خانواده دانشگاه‌های استان طی هشت کلاس با حضور اساتید حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول