اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل خبر داد:

راه‌اندازی 919 پایگاه سنجش بینایی در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی ‌اردبیل از راه‌اندازی 919 پایگاه شهری و روستایی سنجش بینایی در این استان‌ خبر داد.

راه‌اندازی 919 پایگاه سنجش بینایی در اردبیل
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رویا احمدیان عصر امروز در جریان بازدید از عملیات اجرایی طرح سنجش بینایی کودکان در مهدهای کودک در اردبیل اظهار داشت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل نیز شروع شده و تا پایان آبان ماه خانواده‌ها فرصت دارند تا کودکان خود را مورد سنجش بینایی قرار دهند.
وی تصریح کرد: از 919 پایگاه سنجش بینایی 313 پایگاه در شهرها و 616 پایگاه در مناطق روستایی مستقر هستند تا به مراجعان ارایه خدمات کنند.
احمدیان خاطر نشان کرد: سال گذشته بیش از 59 هزار و 387 نفر کودک سه الی شش ساله در قالب این طرح مورد معاینه بینایی قرار گرفته و کودکان دچار مشکلات بینایی به پزشکان متخصص معرفی شدند.
این مسئول اضافه کرد: با معرفی کودکان دارای مشکلات بینایی مشکل تعداد زیادی از آنها برطرف شده و از سوی پزشکان برای آنها عینک و دیگر امکانات تجویز شده است.
وی ادامه داد: اگر خانواده‌ها در اجرای این طرح و آوردن کودکان خود به مراکز سنجش بینایی قصور و کوتاهی کنند، ممکن است مشکل کوچک در دوران خردسالی در بزرگسالی به مشکلات بزرگ‌تری منجر شده و به نابینایی و یا کم بینایی کودکان منجر شود.
به گزارش فارس،‌ مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ما در تمامی مراکز از جمله مهدهای کودک و پایگاه‌های بهداشت روستاها با استقرار افراد متخصص و برخی مشاوران تلاش می‌کنیم تا بتوانیم خانواده‌هایی که کودکان آنها دچار مشکلات بینایی هستند به مراکز مورد اطمینان معرفی و به سرعت معضلات را نیز برطرف کنیم.
وی افزود: بهزیستی در کنار این اقدامات طرح غربالگری شنوایی را نیز در دستور کار قرار داده به طوری که ما مصمم هستیم برای کودکان دچار اختلالات شنوایی تجهیزات و امکاناتی نظیر سمعک بدهیم.
احمدیان در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی شش مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست خبر داد و تصریح کرد: هم‌اکنون شش مرکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست در استان اردبیل راه‌اندازی شده است.
وی خاطر نشان کرد: از این تعداد پنج مرکز به صورت هیئت امنایی و یک مرکز شیرخوارگاه به صورت دولتی اداره می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل کودکان نگهداری شده در شیرخوارگاه‌ها را زیر سه سال اعلام کرد و ادامه داد: این کودکان تا سه سالگی به مراکز غیردولتی واگذار نمی‌شود.
این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر علاوه بر مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست 26 مرکز نگهداری و توانبخشی به صورت شبانه‌روزی در استان فعالیت می‌کند.
احمدیان گفت: ‌از این تعداد سه مرکز سالمندان، پنج مرکز بیماران روانی مزمن، 15 مرکز معلولان ذهنی، یک مرکز کودکان ناشنوا و کم شنوا و یک کارگاه حمایتی معلولان به صورت کامل فعالیت می‌کنند.
وی در پایان سخنان خود تعداد مددجویان زیر پوشش بهزیستی را 37 هزار نفر اعلام کرد و افزود: 325 نفر از آنها زیر پوشش مرکز نگهداری شبانه‌روزی و روزانه و مؤسسات خیریه قرار دارند.‌
انتهای پیام/ش‌20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول