اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل دبیرخانه شورای عالی صادرات غیرنفتی کشور؛

صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری با حضور مدیرکل دبیرخانه شورای عالی صادرات غیرنفتی کشور و جمعی از مسئولان استانی تجلیل و قدردانی شدند.

صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، رئیس سازمان توسعه صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بعدازظهر امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه کالا در این استان ضرورت توسعه صادرات را امری بدیهی دانست و گفت: این موضوع باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و به ویژه بخش خصوصی قرار گیرد و از هر راهکاری برای توسعه آن استفاده شود.
رحمن کرمی اتکا به درآمدهای نفتی و مغفول ماندن توسعه صادرات غیرنفتی از جمله چالش‌هایی اقتصاد ایران برشمرد و گفت: در حال حاضر اقتصاد ایران، اقتصادی مبتنی بر درآمد نفت است و هر تحولی حتی کوچک بر شاخص‌های اقتصادی کشور ما تاثیرات بسزایی خواهد داشت.
وی افزود: درآمدهای سرشار نفتی، در مقابل اقتصاد کشورمان، نه تنها دردی از دردهای جامعه را درمان نخواهد کرد، بلکه نوسانات قیمتی آن و هرگونه کاهش یا توقف در جریان وصول وجوه نفتی، زندگی روزمره مردم را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.
کرمی توسعه صادرات غیرنفتی را یکی از کلیدی‌ترین مباحث در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور دانست و گفت: این مسئله موجب حضور موفق‌تر ایران در بازارهای جهانی است که از روزهای نخست انقلاب اسلامی مورد توجه دولت‌های مختلف بوده است.
رئیس سازمان توسعه صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به راهکارهای تحقق توسعه صادرات غیرنفتی، گفت: عزم و اراده مسئولان بابد بر تولیدات صادرا‌ت محور استوار باشد،  تولید صادرا‌ت محور به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد، استانداردهای لازم در امر صادرات و توسعه تجارت خارجی ایران مدنظر قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: از آنجا که اقدام به تولید تمامی کالاها و نیازمندی‌های جامعه با هیچ منطق اقتصادی صحیح نیست و موجب اتلاف منابع ملی می‌شود، نظام تعرفه‌ای و دیگر مکانیزم‌های حمایتی نیز باید متمرکز به تعداد محدودی از فعالیت‌های تولیدی باشد که در آنها دارای ارزش افزوده مطلق یا بالاترین سطح ارزش افزوده نسبی هستیم.
در پایان همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه چهارمحال و بختیاری هفت نفر از صادرکنندگان نمونه این استان با اهدای لوح و جوایز ارزنده تجلیل و قدردانی شدند.
انتهای پیام‌/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول