اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان صورت گرفت؛

آغاز عملیات اجرایی نخستین تصفیه‌خانه مدرن دانشگاه آزاد اهر

خبرگزاری فارس: عملیات اجرایی نخستین تصفیه‌خانه مدرن دانشگاه آزاد اهر امروز آغاز شد.

آغاز عملیات اجرایی نخستین تصفیه‌خانه مدرن دانشگاه آزاد اهر
به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، بعد از ظهر امروز در مراسمی با حضور فرماندار، امام جمعه و جمعی از مسئولان شهرستان عملیات اجرای نخستین تصفیه‌خانه مدرن با فناوری‌های جدید با سیستم SBR  پیشرفته در سایت جدید مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی اهر آغاز شد.
علی رضایی رئیس دانشگاه آزاد واحد اهر در این مراسم در خصوص اجرای این پرو‍‍ژه گفت: این طرح برای نخستین بار در سطح دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور در این مجتمع دانشگاهی در زمینی به مساحت 700 متر مربع و با اعتبار اولیه 6میلیارد ریال با سیستم جدید و پیشرفته با دبی کل فاضلاب تولیدی بالغ بر 400 متر مکعب اجرا می‌شود.
وی، یکی از ویژگی‌های مهم این پروژه مدرن با فناوری جدید را عدم تولید بوی نامطبوع به دلیل عدم نیاز به حوضچه‌های ته‌نشینی اعلام کرد.
رضایی افزود: این طرح به این دلیل بوی نامطبوع تولید نمی کند، در آن سیستم تثبیت لجن حذف و هزینه ساخت و نگهداری سیستم هاضم لجن نیز حذف می‌شود.
وی همچنین در خصوص مزیت‌های این سیستم، صرفه‌جویی در مصرف انرژی به میزان 60 درصد و نیروی انسانی مرتبط با این طرح را ویژگی مهم طرح عنوان کرد.
رضایی بیان کرد: با اجرای این طرح می‌توان از آب و پساب خروجی با تصفیه لازم در آبیاری فضای سبز و سایر موارد موردنیاز بهره‌مند شد و با توجه به وجود ازت، فسفر، پتاسیم و سایر فلزات غیرسنگین مانند آهن و منگنز، پساب خروجی سرشار از مواد معدنی بوده که به عنوان یک کود با ارزش محسوب و قابل فروش برای کشاورزان است.
گزارش دیگری از اهر حاکی از آن است که تیم دانشگاه آزاد اسلامی مقام اول مسابقات شش جانبه تنیس روی میز را کسب کرد.
براساس این گزارش، به همت اداره ورزش و جوانان اهر یک دوره مسابقات تنیس روی میز با شرکت شش تیم از استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل در شهرستان اهر برگزار شد که پس از رقابت تنگاتنگ، تیم دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر مقام اول، تیم تنیس روی میز مشکین شهر مقام دوم و تیم منتخب شهرستان مقام سوم این مسابقات را به خود اختصاص دادند.
انتهای پیام/ح20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول