اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با دستگیری سارقان سرقت‌های مسلحانه طلافروشی‌های مشهد؛

2 طلا فروش خریدار طلاهای سرقتی نیز دستگیر شدند

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی روز گذشته از دستگیری باند سارقان مسلح طلا فروشیهای مشهد خبرداد که امروز و در تکمیل گزارش خود از دستگیری دو طلا فروشی که اقدام به خریداری طلاهای سرقتی این باند کرده بودند، خبر داد.

2 طلا فروش خریدار طلاهای سرقتی نیز دستگیر شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سردار بهمن‌ امیری‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح ابعاد تازه باند سارقان مسلح طلا فروشی‌های مشهد که در سالن اجتماعات مرکز پلیس آگاهی مشهد برگزار شد، اظهار داشت: با دستگیری باند سارقان مسلح طلا فروشی‌های مشهد دو طلا فروش مال خر که اقدام به خریداری طلاهای سرقتی این باند کرده بودند، دستگیر شدند و تعدادی دیگر از این افراد نیز در دستور دستگیری پلیس قرار دارند.

*برخورد باطلا فروشان مالخر

فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی اظهار داشت: متاسفانه خرید طلاهای مسروقه از سوی برخی از طلا فروشی و نیز نداشتن اطلاع رسانی آنان در این مدت سبب شد که چند فرقه سرقت طلا فروشی صورت پذیرد.
سردار امیری‌مقدم تاکید کرد: اگر این افراد در مراحل اولیه پلیس را آگاه می‌کردند پرونده سرقت‌های مسلحانه طلا فروشی‌های مشهد زودتر از این به نتیجه می‌رسید.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه با طلا فروش‌های مال‌خر برخورد جدی از سوی نیروی انتظامی می‌شود، گفت: بر اساس شناسایی افراد مال‌خر علاوه بر پلمب مغازه، در سر در مغازه تابلویی با عنوان مال‌خری اجناس سرقتی نیز نصب می‌شود.
وی برگزاری جلسه با صنف طلا فروش را از دیگر برنامه‌های در دستور کار نیروی انتظامی استان عنوان کرد و افزود: در این راستا از صنف طلا فروش خواسته می‌شود که به هیچ عنوان طلای بدون فاکتور را خریداری نکنند.

*استفاده از کفش‌های نیروی انتظامی به منظور محو آثار

 فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه باند سارقان سرقت‌های مسلحانه از روش‌های پیچیده به منظور به پاک‌کردن آثار به جامانده استفاده می‌کردند، افزود: به عنوان مثال این افراد در سرقت‌های خود از کفش‌های نیروی انتظامی استفاده می‌کردند که بر این اساس و با حضور نیروی انتظامی در صحنه جرم امکان شناسایی آثار به جامانده از کفش‌های سارقان از بین می‌رفت.
ردار امیری‌مقدم در بخش دیگری به حضور شبانه‌روزی پرسنل نیروی انتظامی در بررسی و شناسایی عوامل سرقت‌های مسلحانه طلافروشی‌ها و موسسه مالی و اعتباری اشاره کرد.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی افزود: این پرونده از19 مهرماه به صورت جدی از سوی نیروی انتظامی استان دنبال شد که تا امروز پرسنل نیروی انتظامی به صورت شبانه‌روزی به دنبال شناسایی این افراد بودند.

سرقت20کیلوگرم طلا از 19 فقره سرقت

سردار امیری‌مقدم ادامه داد: باند سارقان سرقت‌های مسلحانه طلا فروشی‌ها و موسسه مالی اعتباری از سال 83 اقدام به سرقت می‌کردند که در این مدت تاکنون 19فقره سرقت از طلا فروشی‌های مشهد داشتند.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه دو مورد از سرقت‌ها نافرجام به پایان رسید، اظهار داشت: از این تعداد سرقت مسلحانه‌ای که از طلا فروشی‌های مشهد صورت گرفت 20کیلوگرم طلا سرقت شد.
وی همچنین به قتل یکی از طلا فروش‌ها در حین سرقت از طلا فروشی اشاره کرد و گفت: علاوه برسرقت، سارقان در یک فقره اقدام به قتل طلا فروش کرده‌اند همچنین تعدادی خودرو و موتورسیکلت نیز سرقت کردند.
فرمانده نیروی انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: پرونده سرقت طلا فروشی‌های مشهد از سال 83 تشکیل شد که با توجه به بررسی‌های صورت گرفته از طلا فروشی‌های سرقت شده، سریالی بودن این سرقت‌ها برای نیروی انتظامی استان محرز شد.
وی خاطرنشان کرد: پرونده سرقت‌های مسلحانه طلا فروشی‌های نیروی انتظامی استان از جمله پرونده‌های بی نظیر در سطح کشور با توجه به حجم عملیات و نیز پیچیدگی استفاده از تجهیزات و امکانات سارقان در صحنه‌های سرقت به منظور از بین بردن آثار جرم بود.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول