اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تربیت بدنی استان یزد:

ورزش حرفه‌ای از مرکز استان یزد تمرکززدایی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تربیت بدنی استان یزد گفت: با توجه به استعدادهای بی‌نظیری که در شهرستان‌های استان یزد وجود دارد، سیاست تمرکززدایی ورزش حرفه‌ای از مرکز این استان را دنبال می‌کنیم.

ورزش حرفه‌ای از مرکز استان یزد تمرکززدایی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، غلامرضا کمانه پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه بر اساس قانون بودجه دولتی نباید صرف ورزش حرفه‌ای شود، اظهار داشت: اسپانسرهایی نظیر سنگ آهن بافق و فولاد، ورزش حرفه‌ای استان یزد را حمایت مالی می کنند.
وی همچنین با اشاره به مشکلات موجود بر سر راه پیشرفت تیم‌های ورزشی از جمله تیم فوتبال فولاد یزد بیان داشت: این تیم‌ها باید توسط صنایع حمایت شوند و دولت نمی‌تواند در این زمینه تصدی بر عهده بگیرد.
مدیرکل تربیت بدنی استان یزد همچنین با بیان اینکه ورزش را نباید در یزد متمرکز کنیم، افزود: استعدادهای بسیار خوب و بی‌نظیری در شهرستان‌‌های استان یزد وجود دارد اما متاسفانه به نظر می‌رسد ورزش حرفه‌ای در مرکز استان و در شهرستان یزد متمرکز شده است.
کمانه تاکید کرد: سیاست اصلی تربیت بدنی، شناسایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ورزشکاران و رشته‌های ورزشی مختلف در شهرستان‌های استان یزد است و بر این اساس از ورزش حرفه‌ای در مرکز استان تمرکززدایی می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در این راستا شهرستان مهریز به قطب دوچرخه‌سواری و شهرستان صدوق به قطب سوارکاری استان تبدیل می‌شود.
کمانه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت شنای استان یزد ابراز داشت: در حال حاضر 120 شناگر نوجوان و نونهال در استان یزد مشغول فعالیت هستند، اما یک سالن مناسب و کامل برای این شنا نداریم.
وی با اشاره به پروژه‌های نیمه کاره ورزشی استان یزد نیز عنوان کرد: چند مورد از پروژه‌های نیمه کاره سال‌های قبل به بهره‌برداری رسیده که پروژه‌های میبد و اردکان و سالن امام‌شهر از آن جمله هستند.
کمانه ادامه داد: سالن دو و میدانی و دوچرخه‌سواری نیز تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
مدیرکل تربیت بدنی استان یزد تصریح کرد: استخر مجموعه بزرگ که بسیار عالی ساخته شده را نیز افتتاح نمی‌کنیم زیرا به نفع استان نیست.
کمانه همچنین با اشاره به بهبود وضعیت هیئت‌های ورزشی ابراز داشت: طبق آمار، میزان سرانه ورزشکاران در شش ماهه اول سال جاری روند رو به رشدی را سپری کرده و از این جهت رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به مصوبات سفرهای هیئت دولت به استان یزد گفت: تمام مصوبات دور اول و دوم سفر هیئت دولت به طور 100 درصدی به اجرا درآمده و در دور سوم مصوبات نیز یزد جز معدود استان‌هایی بود که مصوبه احداثی به آن تعلق گرفته و 12 میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده که این بودجه صرف احداث مجموعه‌های ورزشی خواهد شد.
کمانه عنوان کرد: سال گذشته اعتبار بودجه فرهنگی 200 میلیون تومان بوده که این بودجه صرف 18 پروژه عمرانی در شهرستان‌ها شده و امسال 14 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار بودجه فرهنگی استان در نظر گرفته شده که 30 درصد این بودجه در حال حاضر به استان ابلاغ شده و از این میزان 10 درصد به تربیت بدنی تعلق دارد.
وی در مورد برگزاری همایش‌های پیاده‌روی، کوهنوردی و دوچرخه‌سواری که به تازگی در یزد به صورت مداوم اجرا شده نیز عنوان کرد: این حرکت‌ها به فرهنگ‌سازی بیشتری نیازمند است و هدف ما شرکت کل خانواده‌ها در این همایش‌هاست که از این طریق هم سلامت افراد تامین می‌شود و هم خانواده‌ها در کنار هم از ورزش لذت می‌برند.
کمانه همچنین تعداد ورزشکاران سازمان یافته استان یزد را 4 هزار و 625 نفر اعلام کرد و اذعان داشت: استان یزد به لحاظ برخورداری از ورزشکاران سازمان یافته، رتبه نخست کشور را از آن خود کرده است.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول