اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

دحوالارض به برکت انقلاب اسلامی احیا شد

خبرگزاری فارس: رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: دحوالارض یکی از شعائر و معیارهایی بود که به برکت انقلاب اسلامی احیا شد.

دحوالارض به برکت انقلاب اسلامی احیا شد
حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به 25 ذی‌القعده سالروز دحوالارض اظهار کرد: دحوالارض روزی است که خداوند سرزمین مکه را به عنوان نخستین نقطه خشکی زمین از آب بیرون آورد.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان دین و کشورهای اروپایی مدعی بودند که قاره آمریکا نخستین مکانی بود که در این روز از آب بیرون آمد ولی با دلایل علمی و تحقیقات بر روی سنگ‌های کعبه مشخص شد که سنگ‌های خانه خدا از قدمت بالاتری نسبت به سنگ‌های کشورهای مدعی برخوردار است.
رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه دحوالارض یکی از شعائر و معیارهایی بود که به برکت انقلاب اسلامی احیا شد، گفت: اعمالی برای این روز از سوی ائمه اطهار(ع) بیان شده تا مردم به عظمت و قدرت خالق متعال پی ببرند.
وی خاطرنشان کرد: روزه گرفتن در این روز از اجر و پاداش فراوانی برخوردار بوده و در برخی از روایات آمده که روزه کفاره 70 سال گناه است.
عظیمی ادامه داد: همه اعمال این روز نشانگر عظمت و قدرت الهی است تا به وجود خالق متعال پی ببریم و انسان‌هایی که به دلایلی قدرت خداوند را به فراموشی سپردند فرصت و بهانه‌ای داشته تا ارتباط مجدد با خدا برقرار کرده و عظمت خداوند را درک کنند.
وی عنوان کرد: اعمال روز دحوالارض انسان را به این موضوع آگاه می‌سازد که عالم باعظمت خلقت گوشه‌ای ناچیزی از قدرت خداوند متعال بوده که به انسان‌ها عرضه شده است.
رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر بهره‌گیری از این روز عظیم با اعمال مقرب گفت: دحوالارض روز تشکر و قدردانی از خداوند و پی بردن به قدرت خالق متعال بوده تا شکر این نعمت‌ها را به جای بیاوریم.
وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که در روز دحوالارض و دیگر روزهای مقرب وجود دارد این است که اطاعت امر الهی کنیم و اعمال مقرب این روز را انجام دهیم.
عظیمی ادامه داد: آنچه که در عالم بوده در ید قدرت خدای متعال است و انسان باید خواسته‌هایش را از خداوند بخواهد و در زندگی توکلش بر خدا و امید به او داشته باشد.
وی عنوان کرد: مهم‌ترین وظیفه ما نسبت به یکدیگر در این روز تذکر نعمت‌های خداوند بوده تا با یادآوری آنها به شکرگزاری نعمت‌های الهی بپردازیم.
رئیس دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم بیان کرد: اعمال روز دحوالارض در وسعت رزق اثرگذار است و در لحظه مرگ این اعمال به انسان کمک می‌کند تا شیطان بر قلب انسان تسلط پیدا نکند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول