اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

دحوالارض؛ آغازگر بندگی بندگان

خبرگزاری فارس: بندگان در دحوالارض خود را از کوچه پس کوچه‌های سرگردانی در سرزمینی پهناور سربرآورده از دریایی بیکران مشاهده می‌کنند که هر اندازه سر به سجده‌ات گذارند نتوانند شکر نعمت‌هایت را به جای آورند.

دحوالارض؛ آغازگر بندگی بندگان
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آنجا که تقدیر خدا باشد چهره قدسی را به زمان، مکان و پدید‌ه‌های با ظاهر بی‌جان عطا کرده تا مورد تکریم، فخر و اهتمام فرشته‌ها و انسان‌ها واقع شوند؛ روز بیست و پنجم ذی‌القعده، روز دحوالارض یکی از روزهای مقدس خداوند است.
روزی است که دعا به عرش می‌رود و رحمت واسعه خداوندی مانند زمین پهناورش گسترده می‌شود و بندگان باید فرصت را غنیمت بشمارند و به سویش بشتابند؛ دوان دوان و نفس‌زنان تا از کاروان عاشقان جا نمانند و از دریای رحمت‌اش سیراب شوند.
خدایا دلم را در این روز دریاب و همانند زمین که از دل دریا بیرون آوردی کعبه دلم را از دریای پر تلاطم و پر جوش و خروش بیرون ‌آور تا به ساحلی نجات‌بخش تبدیل شود و در دلم کعبه‌ای برای فرونشاندن آتش نفسم شکل گیرد.
خدایا کاری کن با طواف خانه دلم، خود را در جوار کعبه‌ات یابم تا لحظه‌ای از هیاهوی دنیای مادی رهانیده و آرامشت را احساس کنم و به شکرانه خلق این نظام هستی سر بر سجده‌ات گذارم و روزی را به روزه سپری کنم تا روزنه‌ای برای استجابت دعایم در این روز باز کنم.
دحوالارض روزی است که مؤمنان زمانی مشاهده می‌کنند دوباره چنین روزی فرا رسید و امامشان ظهور نکرد و بر غصه‏ دورنیشان افزوده می‌شود و عقل و ایمانشان آنها را بر دعا کردن برای آن حضرت و درخواست تعجیل فرجش دستور و فرمان می‌دهد.
چه نیکو است در این روز به سوی مولای خود بشتابیم و از خداوند تعجیل ظهورش را بطلبیم تا دستگیری بر دل رنجورمان باشد و واسطه‌ای برای عرشی شدن دعاهایمان باشد.
دحوالارض روز تجلی «والارض بعد ذلک دحیها» و «هو الذی مد الارض» است تا پهنای زمین بستری برای آسایش انسان باشد.
نجوای آب‌ها و آواز بلبلان، خش خش برگ‌ها و... در این زمین پهناور مدح و ثنای والی متعال بوده و انسان را به خشوع و خاکساری در برابر ذات اقدسش وا می‌دارند تا گوشه‌ای خلوت گزیده و لحظه‌ای بر چگونگی آفرینش این کهنه زمین تامل کند و اشک شوق و عشق را نثارش کرده و خواسته‌های خود را توامان با آه زمزمه و اشک‌های خود را برای تضمین استجابت دعاها همراه دعاهای دل سوخته کنیم.
دحوالارض نمادی از مهرورزی و رحمت پروردگار به بندگانش بوده و آغازگر بندگی بندگان است تا به پاس نعمت‌های بی‌پایانش در این دنیای فانی شکرگذاری کنند.

=====================
یادداشت از ایمن‌سادات موسوی‌نژاد
=====================
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول