اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

19 هزار فرصت شغلی مازندران در اختیار اتباع خارجی است

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: بیش از 19 هزار فرصت شغلی در مازندران در اختیار اتباع خارجی است که اگر این اقشار از استان کوچ کنند وضعیت شغلی به چه شکل درمی‌آید.

19 هزار فرصت شغلی مازندران در اختیار اتباع خارجی است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی‌اکبر طاهایی شامگاه شنبه در کارگروه اشتغال استان مازندران با بیان اینکه گسیختگی دانشگاه‌ها با محیط‌های کارورزی از عواملی است که دارای نیروهای ماهر تحصیلکرده در کشور نباشیم، بیان داشت: اشتغال دغدغه جدی رهبری است و همه دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال باید تلاش کنند.
وی افزود: با توجه به اینکه می‌دانیم کارآفرینان و صنعتگران دارای مشکلات زیادی در فرایند کاری هستند ضرورت دارد فضای تسهیل در کار از سوی دستگاه‌های مربوطه ایجاد شود.
طاهایی با اشاره به اینکه در مازندران باید روی اقدامات اجتماعی و شرایط خاص معیشتی کار شود، تصریح کرد: بنگاه‌های خصوصی با بودجه دولتی فعالیت نمی‌کنند بلکه همت کارآفرینان موجب گردانندگی این اقشار در فرایند تولید می‌شود.
نماینده عالی دولت در مازندران دغدغه مازندران را ورود اتباع خارجی در استان دانست و خاطرنشان کرد: بیش از 19 هزار فرصت شغلی در استان در اختیار اتباع خارجی است که اگر این اقشار از استان کوچ کنند وضعیت شغلی به چه شکل درمی‌آید.
وی عنوان کرد: استان‌های شمالی به ویژه مازندران در حوزه ماکیان استعداد بالایی دارند همان طور که در حوزه گل و گیاه فعالیت می‌کنند با وجود ظرفیت در حوزه پرورش ماکیان باید فرصت‌های شغلی در این حوزه ایجاد شود.
طاهایی خاطرنشان کرد: تشکل‌ها در حوزه صادرات ماکیان چاره‌اندیشی جدی داشته باشند و از صنعت دام و طیور در استان صیانت شود.
وی با اشاره به اینکه محیط صنعتی طیور در مازندران ایزوله نیست، تصریح کرد: سکونت‌گاه‌ها و کارگاه‌ها موارد جانبی است که در کنار پرورش دام و طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد و ضرورت دارد برای سلامت و ایمنی طیور شرایط مناسبی را برای این فرصت شغلی ایجاد کرد.
استاندار مازندران با بیان اینکه در بحث افزایش مهارت دانشجویان باید از فرصت‌های موجود در فنی‌وحرفه‌ای استفاده شود، خاطرنشان کرد: 50 درصد دانشجویان استان مازندرانی هستند و باید فضایی در فنی وحرفه‌ای ایجاد شود تا تحصیلکرده‌های مرتبط مهارت لازم را کسب کنند.
انتهای پیام/ن۲۰ 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول