اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کرمان:

مسئولان به وحدت ملی در انتخابات مجلس توجه کنند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: کاندیداها به بحث وحدت ملی در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی توجه داشته باشند.

مسئولان به وحدت ملی در انتخابات مجلس توجه کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جواد کمالی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در تشریح فعالیت‌های ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان کرمان اظهار داشت: یکی از مباحثی که در جریان برگزاری انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد، وحدت ملی است.
وی با تأکید بر اینکه اختلاف‌های قومی قبیله‌ای باید کنار گذاشته شود، عنوان کرد: کاندیداها اگر دلسوز نظام و انقلاب هستند، باید بنا را بر وحدت ملی بگذارند.
کمالی بیان کرد: یکی از تأکیدهای نظام، دولت و ستاد انتخابات بر اجرای قانون‌مند است و به همه فرمانداران، بخشداران و مجریان انتخاباتی این موضوع ابلاغ شده و بطن و متن انتخابات باید قانون‌مداری باشد.
وی با اشاره به اینکه بحث امانتداری در انتخابات را نیز به صورت جدی دنبال می‌کنیم، افزود: ما دارای افکار متفاوتی در جامعه هستیم، اما این دلیل نمی‌شود، کسی که مسئولیت می‌پذیرد، افکار و اندیشه‌های شخصی خود را در کار ملی دخالت دهد.
کمالی تصریح کرد: با وجود شرایط کنونی یعنی خیزش‌های اسلامی و جنبش‌های ضد سرمایه‌داری، غرب، انقلاب اسلامی را روبه‌روی خود می‌بینند و تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا در وهله اول انتخابات مجلس برگزار نشود.
وی خاطرنشان کرد: دومین کاری که دشمن انجام می‌دهد این است که با جوسازی و سم‌پاشی انتخابات را کمرنگ جلوه دهد و در مرحله آخر فتنه و آشوبی ایجاد کند.
کمالی حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را سند بین‌المللی برای نظام جمهور‌ی اسلامی عنوان کرد و گفت: باید بیدار باشیم که در هر صورت مقابله کرده و حضور اساسی مردم را بسترسازی و هماهنگی کنیم.
وی اظهار داشت: یکی از مآخذ اساسی توسعه سیاسی مملکت، انتخابات مجلس است که همه دست به دست هم داده و انتخابات باشکوه و پایدار در کشور و منطقه برگزار کنیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به برگزاری انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در 12 اسفند ماه سال جاری بیان داشت: افرادی که قصد کاندیداتوری برای مجلس شورای اسلامی را دارند، باید حتما تا 9 تیر ماه به طور رسمی از سمت خود استعفا داده باشند.
کمالی افزود: مدرک تحصیلی کاندیدها نیز باید بر اساس اعلام قانونی مدرک معادل کارشناسی ارشد دارای ارزش استخدامی داشته باشد.
وی تصریح کرد: انتخابات در سراسر کشور به وسیله رایانه انجام می‌شود و در دورترین نقطه استان کرمان نیز به این منوال است.
کمالی عنوان کرد: بر اساس توافق وزارت کشور و شورای نگهبان 10 درصد از نتیجه انتخابات از طریق رایانه اعلام می‌شود و مابقی شمارش با روش‌های قبلی صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: همه صندوق‌های اخذ رأی به رایانه متصل هستند، اما شمارش آرا در 10 درصد رایانه مورد قبول است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: ستاد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان کرمان با حضور استاندار به عنوان نماینده عالی دولت، ریاست معاون سیاسی امنیتی استانداری و جانشینی مدیرکل سیاسی استانداری تشکیل شده است.
کمالی اظهار داشت: کمیته‌های امنیتی، فناوری و اطلاعات، استعلام و حفاظت فیزیکی، اطلاع‌رسانی، تدارکات و پشتیبانی، حقوقی و سیاسی ستاد نیز تشکیل و جلسه‌های برگزار شده‌اند.
وی افزود: احکام انتخاباتی در 23 شهرستان صادر و ابلاغ و آموزش‌های ضروری در 20 موضوع با 25 سرفصل مطرح شده است.
کمالی بیان داشت: پرتال انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز بر روی سایت استانداری کرمان قرار دارد و تمام اطلاعات لازم در این زمینه شامل اطلاعیه‌ها، دستورالعمل، برنامه‌ها و مواضع قانونی در آن درج شده است.
کمالی با اشاره به اینکه جلسات توجهی با فرمانداران، بخشداران و مجریان ستاد و صندوق‌ها برگزار شده است، بیان کرد: علاوه بر اینکه استانداران، معاونان سیاسی امنیتی و مدیران کل سیاسی استانداری‌ها آموزش‌های لازم را در تهران فرا گرفتند.
وی گفت: تاکنون تبلیغات زود هنگام در استان کرمان نداشتیم و پیش‌بینی شده که در صورت تبلیغات خلاف قانون برخورد صورت گیرد.
کمال عنوان کرد: برای استان کرمان در سال جاری پیشنهاد اضافه شدن یک نماینده را در حوزه جنوب کرمان و برای شهرستان کهنوج به وزارت کشور داده‌ایم که هنوز تصویب نهایی و رسمی نشده است.
وی با اشاره به اینکه 31 تشکل سیاسی و 29 تشکل صنفی دارای مجوز در سطح استان کرمان فعالیت دارند، تصریح کرد: تا‌کنون هیچ جریان سیاسی در استان کرمان برنامه‌های خود را به طور رسمی اعلام نکرده است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به خیزش‌های اسلامی گفت: اگرچه غربی‌ها فرار رو به جلو را انتخاب کردند و تصور می‌کنند، می‌توانند سوار موج شوند، اما غافل هستند که این موج به توفان رود نیل شباهت دارد که هر فرعونی را غرق می‌کند.
کمالی اظهار داشت: قطعا نظام سرمایه‌داری در این راستا و با توجه به شرایط نامتعادلی که بر جهان حاکم است، نخستین آسیب را از جهش‌های اسلامی می‌بیند و برنده اصلی اسلامی و قرآن است.
وی بیان کرد: قیام وال‌استریت و خیزش‌های اسلامی در کشورهای اروپایی و حضور ملت‌ها در عرصه‌های مختلف نشانه شکست دیگری در عرصه سیاسی دنیاست.
کمالی خاطرنشان کرد: همانطور که نظام کمونیستی فرو پا‌شید، نظام سرمایه‌داری نیز در آستانه فروپاشی است و اینها بارقه حرکت جدید و مژده‌ای برای بشریت به منظور استقرار حکومت اسلامی است.
وی با اشاره به توطئه‌های اخیر آمریکا علیه ایران اظهار داشت: آمریکا هر زمان تیرش به سنگ می‌خورد، دنبال سوژه‌ای می‌گردد که افکار عمومی را به آن سمت هدایت کند و به لطف خدا در این مسئله هم با شکست مواجه شد و تراژدی از پیش تعیین کرده خودشان علیه ایران شکست خورد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول