اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در خوزستان:

زودتر نظام بانکی کشور اصلاح شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اختلاس بزرگ اخیر بانکی گفت: دغدغه بزرگ مردم این است که نظام بانکی ضعیف است از این رو باید هرچه زودتر نظام بانکی کشور اصلاح شود.

زودتر نظام بانکی کشور اصلاح شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، آیت‌الله سید محمد علی موسوی جزایری ظهر امروز در جمع خبرنگاران در محل بیت نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان اظهار داشت: این نوع تخلف از مقررات واقعا در نوع خود بی‌نظیر بوده و یک فاجعه ملی به حساب می‌آید؛ لکن برخورد قاطع قوه قضائیه، از ریاست قوه و دادستان کل گرفته تا بقیه مسئولان جایی برای نقد و تذکر نگذاشته است.
وی افزود: مسئولان قوه قضائیه انصافاً سنگ تمام گذاشته و حق مطلب را ادا کرده‌اند؛ همین روند ادامه پیدا کند تا تمام حقوق بیت‌المال به جای خود برگردد و مجرمان به مجازات قانونی برسند.
جزایری ادامه داد: دستگاه قضایی استان خوزستان با پشتیبانی حقیر و مسئولان سیاسی اجرایی استان، از آغاز، یعنی از وقتی که هنوز در هیچ جای کشور اقدامی نکرده بودند، از موضوع آگاه شده و برای این تخلف بزرگ، ‌پرونده قضایی تشکیل داده و متهمان را احضار نموده و کسانی را که لازم بود بازداشت کرده و تحقیقات دامنه‌دار خود را برای کیفر مجرمان و استرداد اموال بیت‌المال آغاز کردند
نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه مسئولان استان در این زمینه سنگ تمام گذاشتند، ادامه‌داد: چون حقیر از اول شاهد ماجرا بوده و از نزدیک زحمات طاقت‌فرسای ریاست دادگستری و دادستان کل خوزستان را مشاهده کرده‌ام و می‌بینم هیچگونه انعکاسی از این واقعیت در رسانه‌های گروهی پیدا نشده، لازم و واجب دیدم امروز خدمات این عزیزان را یادآور شوم و از آنها تشکر کنیم. 
موسوی‌جزایری افزود: این جراحی بزرگ بدون خونریزی انجام شد؛ بدین معنی که برخورد عجولانه با کارخانجات متعدد با حدود  20 هزار پرسنل منجر به تعطیلی و بیکاری آنها می‌شد صورت نگرفت و با درایت و تدبیر با آن برخورد شد و چنین عواقبی پیش نیامد که باز نشان از بلوغ فکری و تدبیر مسئولان دارد.
وی اظهارداشت: این برخوردها هرچند لازم است ولی کافی نیست، زیرا در گذشته هم واقع شده است. همانطور که چند سال پیش شخصی به نام فاضل خداداد نیز مفسد اقتصادی شناخته شد و ظاهرا اعدام شد، پس از مدتی ماجرای شهرام جزایری عرب به صحنه آمد و با او و تشکیلاتش هم برخورد قانونی صورت گرفت، باز هم این ماجرا که از آنها بزرگتر است اتفاق افتاد.
نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: دغدغه بزرگ مردم این است که نظام بانکی ضعیف است و مقررات کنترلی کارایی ندارد، لذا از این دست حوادث تلخ اتفاق می‌افتد، چاره کار این است که آب از سرچشمه کنترل شود؛ باید هرچه زودتر نظام بانکی کشور اصلاح شود تا جلوی این‌گونه مفاسد گرفته شود.
 موسوی‌جزایری تاکید کرد: همه می‌گویند که واقعا مقررات بانکی در این خصوص ضعیف بوده است؛ ما از مدت‌ها پیش نمونه‌هایی از آن را شنیده، به مسئولان هم تذکر داده‌ایم ولی جدی گرفته نشد، اکنون خواست اصلی مردم این است که قوانین مربوطه اصلاح شود تا در آینده شاهد چنین فجایعی نباشیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول