اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل خبر داد:

افزایش منطقه ویژه اقتصادی اردبیل به 6 هزار هکتار

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: مساحت منطقه ویژه اقتصادی استان اردبیل به بیش از شش هزار و 145 هکتار افزایش یافته است.

افزایش منطقه ویژه اقتصادی اردبیل به 6 هزار هکتار
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی صادرات در اردبیل از آمادگی بخش خصوصی برای سرمایه‌‌گذاری در این منطقه خبر داد.
وی اظهار داشت: ‌با توجه به نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی اردبیل به شهرک صنعتی، فرودگاه و گمرک تا کنون بنیاد توسعه تعاون و شرکت انبارهای عمومی گمرک در این منطقه اعلام آمادگی کردند.
این مسئول گفت: با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز مشارکت بخش خصوصی را در این منطقه روز به روز با قوت و قدرت بیشتر شاهد هستیم به طوری که ماهیت این منطقه بیانگر آن است که تولید باید به قصد صادرات و متناسب با بازار روز انجام شود.
عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود تحول اقتصادی در هر منطقه را برگرفته از توسعه صادرات غیر نفتی و مناطق تجاری توصیف کرد.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل بیان داشت: در سایه صادرات است که کشور به ارز‌آوری مناسب دست یافته و در کنار حضور در بازارهای خارجی می‌تواند امنیت و سلامت تولید داخلی را نیز ارتقا دهد.
این مسئول با تبریک روز ملی صادرات به عزم ملی برای ارتقای جایگاه صادرات کشور به استان اردبیل اشاره کرد.
وی بیان داشت: کشورمان امروز در عرصه صادرات غیر‌نفتی با رسیدن به مرز 20 میلیارد دلار بعد از پیروزی انقلاب توانسته است در صحنه صادرات آن هم صادرات غیر‌نفتی موفق عمل کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل وضعیت استان اردبیل را نیز در نیمه اول امسال در بحث صادرات با رشد 62 درصدی اعلام کرد و گفت: ‌صادرات استان اردبیل در نیمه اول امسال 48.5 میلیون دلار بوده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 41 میلیون دلار بوده است.
این مسئول اظهار داشت: ما هم اکنون گمرک بیله‌سوار و فرودگاه اردبیل را به عنوان گمرک فعال در اختیار داریم به طوری که در سفر دولت مدیریت گمرک استان به اداره کل و گمرک بیله‌سوار نیز به سطح مدیریت ارتقا یافت.
وی ادامه داد: امروز در صادرات ماشین‌آلات با فعالیت خوب واحد صنعتی سوت‌ماشین به کشورهای دیگر رتبه برتر را داریم و در کنار آن در صادرات سیمان، فرش، مبلمان اداری و فرآورده‌های دیگر کشاورزی جایگاه خود را حفظ کرده‌ایم.
عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود به فعال نبودن بازارچه‌های مرزی بیله‌سوار، آزادلوی گرمی و تازه‌کند پارس‌آباد اشاره کرد و بیان داشت: در چند مقطع این بازارچه‌ها به صورت یک‌طرفه بازگشایی شد اما به دلیل تمایل نداشتن کشور مقابل به توسعه تجارت فعالیت آنها تعطیل شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل در پایان ابراز داشت: ما زمانی می‌توانیم فعالیت خوب بازارچه‌های مرزی را در مناطق مختلف شاهد باشیم که طرف مقابل با تمام توان و ظرفیت در عرصه باشد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول