اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 180 میلیون ریال اعتبار؛

آب انبار شاه جهان آباد میبد ساماندهی شد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد از ساماندهی آب انبار شاه جهان آباد میبد خبر داد.

آب انبار شاه جهان آباد میبد ساماندهی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، وحید دهقانی اظهار داشت: آب انبار شاه جهان آباد که از آب انبارهای تاریخی در شهرستان میبد به شمار می رود، ساماندهی شد.
وی افزود: عملیات مرمت و بهسازی این آب انبار شامل ساخت سه بادگیر اطراف خزینه به صورت چهار طرفی با آجر 20*20 میبد، اجرای پوشش قوس میانی محوطه بالای آب انبار به صورت طاق ضربی با آجر 20*20 است.
دهقانی از دیگر اقدامات مرمتی صورت گرفته در این آب انبار به اجرای پوشش قسمت میانی محوطه بالای آب انبار به صورت چهار بخشی با آجر 20*20، اصلاح و بازسازی قسمتی از سقف ورودی پایاب و تعدادی از پله‌های ورودی انبار، اصلاح و بازسازی آجرکاری‌های خفته راسته اطراف ورودی پایاب و گنبد خزینه، اجرای میل مهار در پنج قسمت محوطه بالای آب انبار برای مهار دیوارها، اجرای اندود کاهگل ته کش و روکش بر روی دیواره‌های خارجی و داخلی محوطه بالای آب انبار اشاره کرد.
وی مبلغ هزینه شده برای مرمت و بهسازی این آب‌انبار تاریخی را 180 میلیون ریال ذکر کرد و گفت: آب انبار شاه جهان آباد یکی از محدود آب انبارهای موجود در محله شاه جهان آباد میبد است که در مرکزیت محله واقع شده است.
دهقانی افزود: آب انبار شاه جهان آباد دارای قدمتی قاجاری و در تاریخ 22 آبانماه سال 86 به شماره 19888 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
با توجه به ثبتی بودن و همچنین موقعیت حساس قرارگیری این آب انبار با توجه به وضعیت بدی که از نظر استحکام و پایداری داشت و همچنین پیگیری اهالی محل که علاقمند به حفظ میراث‌فرهنگی‌ هستند، آب انبار یاد شده به صورت پیمانی در مدت دو ماه به طور کامل مرمت شد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول