اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

الصحیح من مقتل سیدالشهدا و الصحابه منتشر شد

خبرگزاری فارس: کتاب الصحیح من مقتل سیدالشهدا و الصحابه از سوی از سوی انتشارات موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث منتشر شد.

الصحیح من مقتل سیدالشهدا و الصحابه منتشر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، کتاب الصحیح من مقتل سیدالشهدا و الصحابه بخشی از مجموعه 14 جلدی دانشنامه امام حسین(ع)، به زبان عربی با شمارگان هزار نسخه و بهای 22 هزار تومان در هزار و 479 صفحه از سوی انتشارات موسسه دارالحدیث منتشر شده است.
این کتاب از سوی سیدمحمود طباطبایی‌نژاد، مدیرگروه سیره و تاریخ پژوهشکده علوم و معارف حدیث به رشته تحریر درآمده و بخش‌های مرتبط با قیام، مقتل، عزای سالار شهیدان بیشتر از سایر مباحث مورد توجه عام و خاص به ویژه خطبا و مرثیه‌خوانان را به زبان عربی داراست.
منابع حدیثی این کتاب معتبر بوده شامل هشت بخش از جمله أبحاث هامة حول ملحمة عاشورا، الحیاة العاءلیة، الانباء بشهادة الامام الحسین بن علی(ع)، خروج الامام(ع) من مدینة حتی نزوله کربلاء، وصول الامام(ع) الی کربلا حتی شهادته است.
بعد شهادة إلامام(ع)، صدی واقعة شهادة الامام الحسین(ع) و مصیر من له دور فی قتل الامام(ع) و أصحابه، إقامة مأتم الحسین(ع) و ذکر مصائبه و البکاء علیه از دیگر فصول این کتاب است.
انتهای پیام/ج30
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول