اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ورامین آغاز شد؛

آغار به کار جشنواره شعر ورامین، ایرانی کوچک

خبرگزاری فارس: جشنواره شاعران ایران با عنوان «ورامین، ایرانی کوچک» از سوی شهرداری ورامین آغار به کار کرد.

آغار به کار جشنواره شعر ورامین، ایرانی کوچک
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، جشنواره شعر شاعران ایران با عنوان «ورامین، ایرانی کوچک» امروز با موضوع معرفی قابلیت‌ها و توانمندی‌های منطقه ورامین توسط شهرداری ورامین آغاز شد.
مسئول امور گردشگری شهرداری ورامین در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران اظهار داشت: ورامین با تمدن دیرینه هشت هزار ساله خود از دوران کهن تاکنون در حوزه های گوناگون فرهنگی و ... سرآمد شهرهای عصر خویش بوده و امروزه نیز این منطقه با پشتوانه ای درخشان، حرف های بسیاری برای گفتن دارد.
محمدرضا تاجیک خاطرنشان کرد: در همین راستا شهرداری ورامین در راستای معرفی این جاذبه ها و توانمندیها در قالب های گوناگون شعری، جشنواره شعر شاعران ایران را با عنوان «ورامین، ایرانی کوچک » آغاز کرده است.
وی با اشاره به زمینه های ارسال آثار افزود: نقاط عطف تاریخ ورامین همچون قیام 15 خرداد سال 1342، 10 دی سال 1357، 22 خرداد سال  1388 - ایثار، شهادت و سرداران شهید شهرستان ورامین - آثار و جاذبه های تاریخی، مذهبی وگردشگری شهرستان ورامین - نویسندگان، فرهیختگان و چهره های ماندگار شهرستان ورامین -  ضرب المثل ها، باورها، آئین ها و اعتقادات بومی مردم شهرستان  ورامین - فرهنگ و تمدن منطقه ای  شهرستان ورامین -  هنر، هنرمندان و صنایع دستی شهرستان ورامین-  ورزش، نام آوران و پهلوانان بومی شهرستان ورامین _  کشاورزی و دامپروری شهرستان ورامین_  محیط زیست و جاذبه های طبیعی شهرستان ورامین و ...  از جمله زمینه های ارسال اثر این جشنواره است.
مسئول امور گردشگری شهرداری ورامین تصریح کرد: شرکت در این جشنواره برای کلیه شاعران بومی و کشوری آزاد و تعداد آثار ارسالی محدودیتی نداشته و شاعران می توانند آثار خود را در قالب های مختلف شعری از جمله غزل، قصیده، رباعی، دو بیتی، مثنوی، قطعه، شعر نو، سپید و... با موضوع و زمینه های معرفی شده ارسال کنند.
تاجیک افزود : شاعران باید آثار خود را ترجیحاً بصورت تایپ شده و به همراه عکس پرسنلی خود در قالب CD و فرم تکمیل شده شرکت در جشنواره تا اول بهمن ماه به دبیرخانه جشنواره به آدرس ورامین- میدان علامه قطب الدین رازی  ورامینی- ابتدای بلوار رسالت – مجتمع فرهنگی شهید مهتدی –  امور گردشگری حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری ورامین حضوراً ارائه و یا از طریق پست ارسال کنند. 
مسئول امور گردشگری شهرداری ورامین تاکید کرد: پس از برسی اشعار توسط  هیأت داوران، در بهمن ماه سال جاری و در ایام الله دهه مبارک فجر، مراسم اختتامیه برگزار و آثار برتر ارسالی در هر یک از زمینه های اعلام شده  معرفی و به شاعران آن  لوح یادبود و هدایای نفیس اهداء می شود.
تاجیک در پایان گفت: در خردادماه سال آینده طی مراسمی به مناسبت ایام الله 15 خرداد، از کتاب جشنواره رونمایی و به کلیه شاعران شرکت کننده لوح یادبود و کتاب جشنواره اهداء می شود.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول