اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان:

تکرار جرائم ناشی از عدم اجرای به موقع مجازات‌هاست

خبرگزاری فارس: رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با تاکید بر اینکه اگر مجازات مجرمین به موقع اجرا شود اثر بازدارندگی خود را حفظ می‌کند، گفت: تعدد و تکرار جرائم ناشی از عدم اجرای به موقع مجازات‌هاست.

تکرار جرائم ناشی از عدم اجرای به موقع مجازات‌هاست
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی‌اکبر گروسی صبح امروز در دومین جلسه توجیهی روسای ستادهای مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان کردستان، اظهار داشت: به هر میزان در اجرای احکام کار شود بازده آن در عملکرد دادگستری بیشتر خواهد بود.
وی به اهمیت بالای مقوله پیشگیری از وقوع جرم در جامعه اشاره کرد و پیشگیری از وقوع جرم  را موجب کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دانست.
وی از ستاد مردمی پیشگیری و حفاظت اجتماعی استان به عنوان موفق‌ترین ستادها در کشور نام برد و تصریح کرد: ریاست قوه قضائیه تاکید جدی بر بحث پیشگیری از وقوع جرم دارد و با تشکیل این معاونت در قوه قضائیه و هسته‌های آن در استان‌ها با جدیت هر چه تمام‌تر در حال پیگیری است.

میزان پرونده‌های وارده به دادگستری‌ها در حال افزایش است
گروسی پیشگیری از وقوع جرم در جامعه را یکی از عوامل مهم کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها خواند و گفت: متاسفانه با وجود تلاش‌های بسیار دستگاه قضایی، میزان پرونده‌های وارده به دادگستری‌ها همچنان در حال افزایش است.
وی تصریح کرد: براساس تاکیدات آیت‌الله لاریجانی قضات به جز در موارد ضروری نباید از مجازات حبس استفاده کنند.
رئیس کل دادگستری استان کردستان ادامه داد: اگر مجازات مجرمین به موقع اجرا شود اثر بازدارندگی خود را حفظ می‌کند و تعدد و تکرار جرم‌ها ناشی از عدم اجرای به موقع مجازات‌هاست.
 
فعال‌سازی هسته‌های پیشگیری در دادگستری شهرستان‌ها ضروری است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان نیز در این جلسه افزود: فعال‌سازی هسته‌های پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری شهرستان‌ها بسیار ضروری است.
حسن بابایی خاطرنشان کرد: بر اساس دستور رئیس قوه قضائیه تمامی دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی باید در راستای اجرای سیاست پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه را یاری کنند.
وی افزود: در مقوله پیشگیری از وقوع جرم چهار حوزه راهبردی شامل اجتماعی و فرهنگی، انتظامی و امنیتی، قضایی و مردمی مطرح است و در دادگستری کردستان نیز سعی ما بر این است که در تمامی این حوزه‌ها موفق عمل کنیم.
وی با بیان اینکه دادگستری کردستان جزو سه استان برتر کشور در بحث ستادهای مردمی است، اضافه کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای اداره این ستاد از سیاست‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان است.
انتهای پیام/م20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول