اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

بی‌توجهی مغازه‌داران دلیل اصلی سد معبر است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: 90 درصد سد معبر در اردبیل توسط مغازه‌داران و به دلیل بی‌توجهی آنها شکل می‌گیرد.

بی‌توجهی مغازه‌داران دلیل اصلی سد معبر است
سید حسین صابری در حاشیه جلسه بررسی مشکلات احداث پل ارجستان در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل معضل سد معبر را در شهر اردبیل و برخی دیگر از شهرهای یادآور شد و اظهار داشت: در جلسه اخیر شورای فرهنگ عمومی از نیروی انتظامی و شهرداری خواستیم تا به صورت جدی با پدیده زشت و زننده سد معبر و دست‌فروش‌ها برخورد کند.
وی بیان داشت: معتقدیم با همراهی خوب مغازه‌داران و تلاش دستگاه‌های اجرایی دخیل می‌توان به سرعت این پدیده را جمع‌آوری کرد.
این مسئول ادامه داد: ‌برخی از دست‌فروش‌ها نه تنها به پیاده‌روها رحم نمی‌کنند بلکه بخشی از خیابان و محل تردد خودروها را نیز اشغال کرده‌اند که این امر جای تاسف دارد.
صابری گفت: هر چند ما نیز معتقدیم با کار فرهنگی می‌توان با چنین پدیده‌هایی مقابله کرد اما متوسل شدن به نیروی قهریه نیز ضروری است تا برخی احساس نکنند که شهر متولی و مسئولی ندارد.
استاندار اردبیل بیشترین مزاحمت افرادی که سد معبر کرده و یا دست‌فروشی می‌کنند را مربوط به عابرین پیاده اعلام کرد و افزود: ‌وقتی تمام پیاده‌روها با سد معبر اشغال شود و برای گذر عابران فضایی نباشد به یقین عابر پیاده مجبور به عبور از خیابان است که این خود بر مشکلات مختلفی همچون ترافیک و تصادفات می‌افزاید.
وی بیان داشت: ‌از شهرداری خواسته‌ایم با مطالعه دقیق مکانی را در نقطه‌ای از شهر برای فعالیت این افراد در نظر بگیرند تا به نوعی تجمیع دست‌فروش‌ها و دوره‌گردها در آنجا اتفاق بیفتد.
این مسئول اضافه کرد: خرید و فروش افرادی که در پیاده‌روها بدون پرداخت عوارض و مالیات خاص اقدام به خرید و فروش می‌کنند خالی از اشکال شرعی نیست چرا که در حقیقت این گونه خرید و فروش تجاوز به حق مردم است و این کار نیز خلاف شرع،‌ عقل و حکم حاکم اسلامی است.
استاندار اردبیل در پایان به خبرنگار فارس اظهار داشت: ‌ما در کمیسیون ماده پنج آماده هستیم تا شهرداری هر نقطه‌ای را که برای تجمیع دست‌فروش‌ها پیشنهاد دهد مجوز لازم برای تغییر کاربری را بدهیم تا تمام دست‌فروش‌های شهر اردبیل در آنجا جمع شده و اقدام به فعالیت کنند.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول