اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:

مدارس شاهد باید الگو و پیشرو سایر مدارس باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر الگو و پیشرو بودن مدارس شاهد در پیگیری مسائل آموزشی و پرورشی تاکید کرد و گفت: این مدارس باید پیشرو سایر مدارس باشند.

مدارس شاهد باید الگو و پیشرو سایر مدارس باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خسرو ساکی شب گذشته در گردهمایی سالانه کارشناسان شاهد و ایثارگر ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه و مدیران مدارس شاهد استان که در سنندج برگزار شد، با اشاره به اقبال عمومی اولیای دانش‌آموزان به مدارس شاهد، آن را نشانه وضعیت مطلوب و اعتبار این مدارس ذکر کرد و بر استفاده از این فرصت ارزشمند برای توسعه کمی و کیفی مدارس شاهد تاکید کرد.
وی به ویژگی‌های مدارس شاهد اشاره کرد و با بیان اینکه این مدارس یادگار نام شهدای گرانقدر انقلاب و مکانی برای اجرای برنامه‌های ویژه آموزشی و تربیتی فرزندان شهداست، افزود: انجام کار ویژه برای فرزندان شاهد ویژگی اصلی این مدارس است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان مدارس شاهد را بهترین عرصه برای مشارکت اولیا توصیف کرد و اظهار داشت: با عنایت وزیر آموزش و پرورش توسعه کلاسی مدارس شاهد امسال در دستور کار آموزش و پرورش بود و در همین راستا 32 کلاس درس به کلاس‌های مدارس شاهد استان افزوده شد.
ساکی هوشمندسازی مدارس را یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش در سال‌تحصیلی جاری عنوان کرد و گفت: امسال تمامی مدارس خاص استان به ویژه مدارس شاهد از محل منابع مالی خود هوشمند خواهند شد.
ساکی در بخش دیگری از سخنان خود بر گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و برگزاری نماز جماعت با رونق بیشتر در مدارس شاهد تاکید و خاطرنشان کرد: توجه به مناسبت‌های انقلابی، مذهبی، ملی و اعزام دانش‌آموزان به اردوهای راهیان نور در مدارس شاهد باید پرنگ‌تر از سایر مدارس بوده و مشارکت دانش‌آموزان فعالانه‌تر باشد.
وی فضاسازی فرهنگی تربیتی در مدارس شاهد را یکی از اولویت‌های کاری این مدارس ذکر کرد و با تاکید بر ایجاد و تقویت حس معنوی در دانش‌آموزان مدارس شاهد گفت: مدارس شاهد باید از حیث امور تحصیلی، ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره، فعالیت‌های پرورشی، اداری، مالی و جلب مشارکت مردم سرآمد و نمونه همه مدارس باشد و در یک کلام مدارس شاهد باید نمونه، الگو و پیشرو سایر مدارس باشند.
در این گردهمایی یک روزه کارشناسان شاهد و ایثارگر ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق تابعه و مدیران مدارس شاهد استان با حضور مسئولان آموزش و پرورش و سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان پیرامون مسائل آموزشی و پرورشی این مدارس و ارائه خدمات مطلوب به فرزندان شهدا بحث و تبادل نظر کردند.
انتهای پیام/م20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول