اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور هزاران زائر و مجاور حرم رضوی؛

مراسم روز زیارتی امام رضا (ع) در حرم رضوی برگزار شد

خبرگزاری فارس: با حضور هزاران زائر و مجاور،‌ مراسم روز زیارتی امام رضا (ع) در حرم رضوی برگزار شد.

مراسم روز زیارتی امام رضا (ع) در حرم رضوی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مراسم روز زیارتی حضرت رضا (ع) از صبح امروز و با حضور هزاران نفر از زائران و مجاوران حریم رضوی در حرم مطهر علی‌بن موسی‌الرضا (ع) برگزار شد.
این مراسم با قرائت دعای پرفیض ندبه و در میان زمزمه‌های عارفانه هزاران دل مشتاق آغاز شد.
در ادامه مراسم روز زیارتی امام رضا (ع) با برنامه‌های سخنرانی و مداحی ادامه یافت و هزاران زائر و مجاور که از دور و نزدیک خود را به حرم مطهر رضوی رساند بودند با زمزمه زیارت خاصه، ارادت خالصانه خود را به آن امام رئوف ابراز کردند.
در مورد ماه ذی‌القعده نکات فراوانی نقل شده است، به عنوان نمونه سیدبن‌ طاووس روایتی نقل کرده که ذی‌القعده در وقت شدت محل اجابت دعاست و در روز یکشنبه این ماه نمازی با فضیلت بسیار از رسول خدا (ص) روایت کرده که مجملش آن است که هرکه آن را بجا آورد توبه‌اش مقبول و گناهش آمرزیده شود و خصماء او در روز قیامت از او راضی شوند و با ایمان بمیرد و دینش گرفته نشود و قبرش گشاده و نورانی شود و والدینش از او راضی شوند و مغفرت شامل حال والدین او و ذریه او شود و توسعه رزق پیدا کند و ملک‌الموت با او در وقت مردن مدارا کند و به آسانی جان او بیرون شود.
همچنین بر اساس برخی روایات روز ولادت و شهادت امام رضا (ع) در روزهای یازدهم و بیست‌وسوم این ماه واقع شده است. همچنین در مورد روز بیست‌وسوم که روز بسیار شریفی است، می‌گویند روز زیارتی مخصوص امام رضا (ع) است و زیارت آن حضرت در این روز از دور و نزدیک یک سنت حسنه است.
در این مراسم معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان ‌قدس رضوی اظهار داشت: امسال نیز همچون سال‌های گذشته، گل‌آرایی ضریح مطهر رضوی در طول دهه کرامت رضوی هر روز به سبکی خاص و تازه انجام می‌شود و گل‌های ضریح بین زائران حرم مطهر رضوی توزیع می‌شود.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول