اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آینده‌ای نزدیک؛

کتابخانه ویژه روشندلان در بهشهر احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بهشهر از احداث کتابخانه ویژه روشندلان در این شهرستان با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران خبر داد.

کتابخانه ویژه روشندلان در بهشهر احداث می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، همایش عصای سفید با همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی بهشهر و با حضور مسئولان در کانون نابینایان عبدالله بن عفیف برگزار شد.
این همایش با حضور معاون فرماندار، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، نماینده مجلس شورای اسلامی، امام جمعه بهشهر و نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از روشندلان بهشهری برگزار شد.
رساندن پیغام عصای سفید به جامعه، توجه به روشن‌دلان و گردهمایی آنها از مهم‌ترین اهداف این همایش بود.
رئیس کانون نابینایان عبدالله بن عفیف بهشهر با اشاره به مشکلات روشندلان در جامعه، از نبودن شغل مناسب برای آنان خبر داد و از مسئولان شهرستانی خواست برای رفع نیاز شغلی آنان تدابیری اندیشیده شود.
صداقت با قدردانی از همکاری اداره کتابخانه‌های عمومی در برپایی همایش عصای سفید، از رئیس این اداره خواست جهت استفاده روشندلان منابع کتابخانه‌ای و مکانی برای امر مطالعه کتابخانه‌ای در کانون برای آنان احداث شود.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بهشهر، کتابداران را از جمله پل‌های ارتباطی روشندلان با اجتماع عنوان کرد و گفت: به منظور تشویق و ترغیب و ارشاد دانش‌اندوزان نابینا به کسب مهارت‌های علمی، هنری و صنعتی با هماهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران، به‌زودی کتابخانه‌ای در کانون نابینایان شهرستان بهشهر احداث خواهیم کرد.
علی ذبیح‌پور با تاکید بر توانمندی‌های روشندلان در جامعه و پیشرفت‌های علمی و هنری آنان اظهار داشت: تلاش و امید به زندگیِ نابینایان و رشد و پیشرفت آنها در زمینه‌های مختلف اختراع، ترجمه، تألیف و فرصت‌های شغلی علاوه بر اینکه سبب آرامش، احساس ارزشمندی، عزّت نفس و استقلال نابینایان است، می‌تواند درس بزرگی برای افراد بینا باشد چرا که آنها با نداشتن نعمت بزرگی چون بینایی، ثابت کردند که می‌توانند به زندگی خودکفا و همراه با عزّت خود ادامه دهند.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهشهر با بیان اینکه روشندل همانند دیگر انسان‌ها می‌تواند از استعدادهای خدادادی خود استفاده کند و به رشد و کمال برسند، خاطرنشان کرد: نابینا سعی دارد مستقل باشد و دوست ندارد مورد ترحم واقع شود بنابراین از اطرافیان و مربیان می‌خواهد که اجازه دهند او اداره امور خود را به عهده بگیرد و جای وسایل خود را انتخاب کند و در این میان مربیان و اطرافیان تنها از دور مراقب آنها هستند که خطری جدی آنها را تهدید نکند.
به گزارش فارس، به 20 روشندلی که در مسابقه کتابخوانی شرکت داشتند و رتبه‌های برتر را کسب کردند جوایزی به رسم یابود اهدا شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول