اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهرستان گرگان:

الگوی کشت منطقی‌ترین راه برای جبران کم‌آبی است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرستان ‌گرگان گفت: اجرایی شدن الگوی کشت ضروری‌ترین و منطقی‌ترین راه برای جبران کم‌آبی است.

الگوی کشت منطقی‌ترین راه برای جبران کم‌آبی است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهرستان گرگان، احمد شاکری در جلسه شورای اسلامی شهرستان گرگان اظهار داشت: میزان استفاده از آب شیرین در کشاورزی بسیار زیاد است و مزارع و باغات بیشترین سهم مصرف آب‌های شیرین را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد: بالا بودن مصرف آب در امر کشاورزی باعث می‌شود تا کشاورزان در مواقع خشکسالی و کاهش بارندگی، با مشکلات فراوانی روبه‌رو شوند.
رئیس شورای ‌اسلامی شهرستان ‌گرگان گفت: برداشت بی‌رویـه از منابع زیرزمینی آب و کاهش نزولات آسمانی باعث شده تا در سطح شهرستان با بحران کم آبی مواجه شویم.
شاکری با اشاره به اینکه استفاده بهینه از آب در کشاورزی تنها راه حل مناسب برای جبران کمبود آب است، افزود: برای این مشکل، اجرایی شدن الگوی کشت ضروری‌ترین و منطقی‌ترین راه چاره است که مسئولان باید با اقداماتی مانند در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای کشت، در تسریع اجرای آن اقدام کنند.
رئیس شورای ‌اسلامی شهرستان ‌گرگان اظهارداشت: الگوی کشت در هر منطقه براساس عواملی مانند وضع آب و هوایی و میزان بارندگی، اقلیم، تولید پایدار، توجیه اقتصادی و استفاده بهتر از منابع طبیعی تدوین می‌شود و می‌تواند در زمینه مقابله با کم آبی بسیار موثر باشد.
در این جلسه رئیس اداره امور آب شهرستان گرگان و آق‌قلا نیز با اشاره به حفر چاه از سوی برخی از کشاورزان اظهار داشت: برخی از چاه‌ها برحسب نیاز و به منظور تامین امرار و معاش خانواده حفر شده است.
حسین مقصودلو اظهار داشت: آن دسته از کشاورزان که پیش از سال 1385 اقدام به حفر چاه آب کرده‌اند می‌توانند برای تعیین تکلیف نهایی و دریافت پروانه در دفاتر پیشخوان دولت ثبت‌نام کنند.
وی تصریح کرد: براساس قانون صدور پروانه برای چاه‌های مذکور منوط به نداشتن شاکی خصوصی و قرار نگرفتن در حریم چاه‌های دیگر است.
در این جلسه عضو شورای اسلامی شهرستان گرگان با اشاره به معضلات ترافیک شهری گفت: ارتقای فرهنگ ترافیک نیازمند تهیه یک برنامه جامع است و برای دستیابی به این منظور باید ارگان‌های مرتبط با این مسئله تعیین و شرح خدمات هر یک برای تهیه برنامه‌های مناسب مشخص گردد.
زهرا نورا با اشاره به نتایج بررسی‌های موجود در رابطه با ارتقا و کنترل وضعیت ترافیک خاطرنشان کرد: بهترین راه کنترل و به حداقل رساندن ضرر و زیان ناشی از ترافیک، استفاده از عواملی همچون مهندسی ترافیک، اجرای مقررات و آموزش همگانی امکان‌پذیر خواهد بود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول