اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد:

برگزاری جشنواره بین‌المللی هنر بازیافت در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری جشنواره بین‌المللی هنر بازیافت در سال 92 در قزوین خبر داد.

برگزاری جشنواره بین‌المللی هنر بازیافت در قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سعید وزیری‌نژاد عصر دیروز در نشست خبری بیان کرد: قزوین، تهران و کرمان سه شهری در کشور هستند که اقدام به برپایی جشنواره بازیافت کردند و این جشنواره در قزوین با عنوان «هنر بازیافت» برای دومین سال متوالی برگزار شد.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره هنر بازیافت با چند هدف صورت گرفته است که نهادینه کردن استفاده بهینه از مواد دور ریختنی، استفاده از زبان هنر و آفرینش‌های هنری در بحث فرهنگ‌سازی، آشنا کردن خانواده‌ها به خصوص کودکان با مقوله بازیافت، توجه جدی به حفاظت محیط زیست و جلب مشارکت مردم در همراهی با مدیریت شهری به منظور کاهش زباله در سطح شهر از جمله اهداف است.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: امروز یکی از مهم‌ترین خطرات تهدید کننده شهرها، آسیب انسان به طبیعت است و زندگی صنعتی و ماشینی تحمیل شده به ما روند زندگی ما در کنار طبیعت را وارد فضایی کرده که در مقابل طبیعت ایستاده‌ایم و در برخی مواقع نیز برای ماندن خود مجبور شده‌ایم که طبیعت را از بین ببریم.
وی عنوان کرد: آفت زندگی صنعتی، مصرف‌گرا شدن است و مصرف‌گرایی موجب افزایش تولید زباله شده و این امر تخریب طبیعت را به دنبال دارد بنابراین بیش از گذشته نیازمند توجه جدی و حفاظت از محیط زیست (محیط زندگی) هستیم.
وزیری نژاد اعلام کرد: رویه‌ای که در حال حاضر وجود دارد تولید زباله توسط مردم در شهرها و جمع‌آوری زباله توسط شهرداری‌ها است و اگر تولید زباله افزایش بی‌رویه یابد مشکلاتی ایجاد می‌شود بنابراین باید این موضوع مدیریت شود که با توجه به اهمیت این موضوع نیز سازمان مدیریت پسماند شهرداری رتبه نخست را در جذب بودجه داشته و بحث زباله در صدر توجهات و تخصیص بودجه شوراهای شهر قرار گرفته است، از این‌رو باید چاره‌اندیشی شود و مردم با کاهش تولید زباله و تفکیک آن در مبدا آشنا شوند.
وزیری‌نژاد با اشاره به اهمیت هنر بازیافت توضیح داد: از دهه 1980 اتفاقی در اروپا شکل گرفت و هنر از گوشه تالارها و گالری‌ها پا به عرصه‌های عمومی گذاشت و به این نتیجه رسیدند که فقط اجرای برنامه‌های هنری در مراکز خاص پاسخگوی نیاز جامعه نیست و ورود هنر به عرصه‌های اجتماعی مطرح شد.
وی خاطرنشان کرد: ما در جشنواره هنر بازیافت سعی کردیم آموزش که یکی از اصلی‌ترین موضوعات است را با زبان هنر داشته باشیم، سال گذشته جشنواره هنر بازیافت با حضور 12 هنرمند کشوری برگزار شد که طی سه روز زمان برگزاری جشنواره، 45 اثر خلق کردند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تصریح کرد: در سال جاری در این جشنواره میزبان 25 هنرمند کشوری بودیم که 102 اثر خلق کردند و با توجه به اینکه از مردم نیز خواسته شد که آثار ساخته شده خود را به جشنواره عرضه کنند، 207 اثر توسط مردم طی سه روز برگزاری جشنواره ارائه شد که در مجموع 309 اثر با استفاده از مواد دور ریختنی توسط هنرمندان و مردم خلق شد.
وی عنوان کرد: جشنواره هنر بازیافت از 26 تا 28 مهر ماه برگزار شد که حضور هنرمندان در جشنواره هنر بازیافت سال جاری دو برابر و تعداد آثار خلق شده نیز حدود هفت برابر رشد داشته است و طی ایام برگزاری جشنواره نیز 10 هزار نفر از اقشار مختلف مردم، دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌ها از این جشنواره بازدید داشتند.
وزیری‌نژاد افزود: جشنواره هنر بازیافت در محیط عمومی چون بوستان مشاهیر و در نقطه مرکزی شهر برگزار شد و آثار خلق شده توسط هنرمندان با استفاده از موادی چون فلزات، چوب، کاغذ، پارچه و پلاستیک بود و بخش دیگر این جشنواره کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها و کودکان بود.
وی اضافه کرد: حضور هنرمندان کشوری در این جشنواره فرصت مغتنمی را برای دانشجویان رشته‌های هنر و معماری فراهم کرد و از 14 استان کشور حضور 25 هنرمند را داشتیم و 200 هنرمند استانی نیز در این جشنواره شرکت کردند.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در ادامه با اشاره به اهداف آتی برگزاری این جشنواره اظهار کرد: یکی از اهداف آتی ما ایجاد دبیرخانه جشنواره هنر بازیافت در قزوین است که در نشست معاونان فرهنگی شهرداری‌ها کلان شهرها و مراکز استان‌های کشور در مشهد پیشنهاد کردیم که قزوین میزبان دبیرخانه جشنواره هنر بازیافت باشد که در اجلاس بعدی در زاهدان ان‌شاءالله این موضوع تثبیت خواهد شد.
وی اعلام کرد: هدف دیگر ما ایجاد موزه‌ای از آثار خلق شده هنرمندان از مواد دور ریختنی است که ماندگار هستند و برای آشنایی بیشتر مردم و خانواده‌ها این آثار در معرض دید گذاشته شود.
وزیری‌نژاد تأکید کرد: دورنمایی که ما پیگیر هستیم جشنواره بین‌المللی هنر بازیافت است که برای این منظور باید خود را به سطحی از آمادگی برسانیم که پیش بینی ما این است که در سال 1392، جشنواره بین‌المللی هنر بازیافت را با حضور کشورهای صاحب سبک داشته باشیم و این موضوع را بتوانیم بین‌المللی کنیم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول