اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ایجاد درآمد پایدار؛

استخراج معادن کردستان به شهرداری‌ها واگذار شود

خبرگزاری فارس: یکی از اعضای شورای اسلامی استان کردستان خواستار ثبت و استخراج معادن به عنوان درآمدی پایدار به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان شد.

استخراج معادن کردستان  به شهرداری‌ها واگذار شود
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، احمد قیصریان امروز در دهمین اجلاس رسمی و علنی شورای اسلامی استان در سنندج، اظهار کرد: استخراج معادن اقتصادی‌ترین و پراشتغالزایی‌ترین فعالیت در زیر گروه بخش اقتصادی است.
وی تصریح کرد: استان کردستان در تمام شهرستان‌ها و مناطق خود دارای انواع معادن طلا، باریت و... است که این مهم  زمینه مناسبی برای ایجاد درآمد پایدار است.
وی ادامه داد: شهرستان مریوان از نظر ظرفیت باریت دارای بزرگ‌ترین و استثنایى‌ترین معدن باریت ایران و حتی از این نظر در خاورمیانه هم نمونه است که متاسفانه تاکنون اقدامی در راستای استخراج باریت نشده است.
این عضو شورای اسلامی استان کردستان در ادامه گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان شخصیت حقوقی می‌توانند ثبت و استخراج معادن را انجام دهند.
قیصریان عنوان کرد: ‌اگر ثبت و استخراج معادن به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تزریق و واگذار شود موجب ایجاد درآمدی پایدار و انجام خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم خواهد شد.
رئیس شورای اسلامی شهرمریوان و عضو شورای اسلامی استان کردستان هم در ادامه این جلسه خواستار آسیب‌شناسی در سطح شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شد و گفت: شورای مریوان به دلیل دچار شدن به دچار روزمرگی عملکرد ضعیفی داشته است.
هیوا نادری‌زاده ادامه داد: شهر مریوان با توجه موقعیت گردشگری و مرزی بودنش از سایر شهرهای استان متفاوت است و این خود نقطه قوتی برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این شهرستان است.
وی از نبود تعامل و همکاری بین مسئولان اجرایی این شهرستان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه مسئولان این شهرستان باهم تعامل نداشته و این امر موجب وارد شدن آسیبی بر پیکره سیستم اداری شده است.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول