اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره موسسه فرهنگی و تربیتی توحید قم:

40 درصد دانش‌آموزان از دوره راهنمایی به حوزه وارد شده‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره موسسه فرهنگی و تربیتی توحید قم گفت: 40 درصد دانش‌آموزان مجموعه فرهنگی و تربیتی توحید از دوره راهنمایی و 30 درصد دانش‌آموزان از دوره پیش‌دانشگاهی وارد حوزه شدند.

40 درصد دانش‌آموزان از دوره راهنمایی به حوزه وارد شده‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام رضا فرهادیان  ظهر امروز در مراسم افتتاح دبیرستان جدیدالتاسیس غیردولتی توحید با اشاره به تاسیس موسسه فرهنگی و تربیتی توحید از سال 69 اظهار کرد: این مجموعه برای تربیت نیروهایی ارزش‌مدار و اسلامی تاسیس شده است.
وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از نهادهای تحول برانگیز در کشور محسوب می‌شود، گفت: هدف از ایجاد این مدرسه در ابتدا ایجاد تحول در نظام آموزشی بود تا نظامی مناسب برای تربیت دانش‌آموزان ایجاد شود.
رئیس هیئت مدیره موسسه فرهنگی و تربیتی توحید قم خاطرنشان کرد: مدرسه مهم‌ترین پایگاه در امر تحول آموزشی بوده و اگر اشکالی در سطح خرد و کلان مشاهده می‌شود باید در مدارس درصدد برطرف کردن آن مشکلات گام برداریم و برای اصلاح جوامع از مدرسه شروع کنیم.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) در سخنان خود بر امر آغاز تربیت از مدرسه تاکید داشتند و  اکنون برخی نقص‌هایی که برخی افراد در مسئولیت‌ها دارند به مدرسه بازمی‌گردد.
فرهادیان با اشاره به شرایط تحصیل در مدرسه توحید گفت: سعی شده دانش‌آموزان بر اساس شاخصه‌های خاصی در این مدرسه گزینش شوند و تنها افراد ثروتمند به این مدرسه روی نیاورند.
وی با بیان اینکه کرامت نفس در موسسه فرهنگی و تربیتی توحید در اولویت قرار گرفته است، گفت: کرامت نفس اساس تربیت دینی است که لازم است برای آرامش خاطر دانش‌آموزان و معلمان به این اصل پایبند باشند.
رئیس هیئت مدیره موسسه فرهنگی و تربیتی توحید قم خاطرنشان کرد: ایجاد روحیه جمعی از دیگر ویژگی‌های به کار رفته در این موسسه است که در آیات، روایات و نماز بر این روحیه تاکید شده است.
وی تصریح کرد: الگودهی از دیگر رویکردهای این موسسه بوده و این بحث در فرهنگ اسلامی مطرح شده است.
فرهادیان با بیان اینکه اکنون دانش‌آموزان در شش مقطع مشغول تحصیل در این موسسه هستند، گفت: 700 نفر دانش‌آموز در 313 کلاس درس مشغول تحصیل هستند.
وی با تاکید بر مشارکت مردم در امر مدرسه‌سازی بیان کرد: مشارکت‌های مردم در مدرسه‌ها یکی از امور اساسی بوده تا بتوانیم از نظر کمی و کیفی به ارتقای سطح آموزش بپردازیم.
رئیس هیئت مدیره موسسه فرهنگی و تربیتی توحید قم با اشاره به خروجی موسسه توحید گفت: با توجه به زمینه‌هایی که در مجموعه فراهم شده 40 درصد دانش‌آموزان از دوره راهنمایی و پیش‌دانشگاهی و 30 درصد دانش‌آموزان از دوره پیش‌دانشگاهی وارد حوزه شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق همکاری آموزش و پرورش و حوزه این است که دانش‌آموزان فعال علمی و اخلاقی به حوزه وارد شوند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول