اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز خبر داد:

تولید ۲۲۵ کیلومتر لوله گاز ترش در اهواز

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز گفت: این شرکت به عنوان تنها تولید‌کننده لوله‌های گاز ترش در کشور برای نخستین بار موفق به تولید ۲۲۵ کیلومتر لوله دو اینچ در فازهای یک تا پنج پارس جنوبی شده است.

تولید ۲۲۵ کیلومتر لوله گاز ترش در اهواز
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، علیرضا کاظمی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: این شرکت یکی از مجموعه‌های بسیار فعال با اشتغال‌زایی بالا است که در سال ۱۳۴۶ با هدف تولید لوله‌های نفت و گاز و پتروشیمی و آب تاسیس شد و اکنون 2 هزار و 150 نفر در این شرکت مشغول کار هستند.
وی افزود: با وجود اینکه شرکت لوله‌سازی اهواز با ظرفیت ۴۰ درصدی مشغول کار است اما تمام کارخانه‌های موجود در حال تولید لوله در اقطار و سایزهای مختلف هستند به گونه‌ای که در کارخانه شماره چهار که لوله‌ها در قطر بالا تولید می‌شوند، ظرفیت کاری اکنون ۵۳۰ هزار تن از ۲۴ اینچ تا ۵۶ اینچ است. همچنین در کارخانه‌های شماره یک و سه اکنون ۲۲۰ هزار تن لوله با قطرهای شش،‌ پنج و هشتم اینچ تا ۲۴ اینچ به روش ERW تولید می‌شود و در کارخانه دیگر پوشش داخلی لوله‌ها به منظور بالا بردن عمر مفید آنها با ظرفیت ۷ میلیون متر‌مربع در سال دنبال می شود.
مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز ادامه داد: این شرکت تنها تولید‌کننده لوله‌های گاز ترش در کشور است که برای نخستین بار با تولید ۲۲۵ کیلومتر لوله دو اینچ، این پروژه مهم را در فازهای یک تا پنج پارس جنوبی به انجام رسانده است.
کاظمی با اشاره به دیگر پروژه‌های مهم این واحد صنعتی تولیدی بیان کرد‌: از ۹۰۳ کیلومتر خط صلح بین ایران، پاکستان و هند، اجرا ۸۰۰ کیلومتر آن را لوله‌سازی اهواز عهده‌دار است، در آزادگان جنوبی، در پتروشیمی‌ها و همچنین پروژه‌های دیگر هم به صورت فعال حضور داریم.
مدیر‌عامل شرکت لوله‌سازی اهواز از برخی مشکلات مالی خبر داد و گفت: متاسفانه در انجام تعهدات خود به خط لوله صلح، معروف به خط هفت، دچار مشکلات مالی شدید با قرارگاه خاتم شدیم که اگر حمایت و توجه شرکت ملی گاز، هیئت وزیران و استاندار نبود، نمی‌توانستیم از این معضل به سادگی رهایی یابیم.
‌به گفته وی، برای حل این مشکل از محل استانی ۶۳۰ میلیارد تومان به لوله‌سازی اهواز برای واگذاری لوله‌های تولیدی اختصاص یافت که بدهی این مجتمع به بانک را تسویه کرد.
‌کاظمی ادامه داد: همچنین در بعد دیگر قضیه، در سال ۸۷ به دلیل انبوه مشکلات، مجبور به اخراج هزار و 200 نفر از نیروهای این کارخانه شدیم این در حالی بود که بدهی‌های فراوانی به بانک، گمرک، شهرداری و دارایی و عقب‌افتادگی حقوق و... به دلیل عدم نقدینگی در شرکت لوله‌سازی اهواز وجود داشت اما از سال گذشته با تلاش جمعی توانستیم ظرفیت این شرکت را تا سال ۱۳۹۱ تکمیل و بخش خوبی از مطالبات را هم پرداخت کنیم و مشکلات ما هم با قرارگاه خاتم برطرف شده است. 
وی اظهار کرد: بعد از پشت سر گذاشتن مشکلات، اولویت‌های اورژانسی برای شرکت مد نظر قرار گرفت به گونه‌ای که از فرصت‌های دست نخورده استفاده و آن‌ها را عملیاتی و سودآور کنیم و تهدید‌ها را برطرف، از این رو محورهای اساسی فعالیت‌ها در شرکت را برنامه‌ریزی کردیم و همزمان با فعالیت دوباره موفق شدیم که برای مهم‌ترین کارخانه این شرکت ۳۰۰ کیلومتر لوله ۵۶ اینچ برای خط لوله صلح را قرارداد ببندیم.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت تلاش شد فضاهای مرده و غیرفعال شرکت مورد استفاده قرار گیرد و برای تامین لوله مورد نیاز پروژه‌های آبرسانی همچون غدیر، احداث کارخانه اسپیرال در لوله‌سازی اهواز با اعتباری بالغ بر ۴ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان با حمایت استاندار به تصویب رسید که در آینده نزدیک و با توجه به خرید کارخانجات شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود.
عضو هیئت مدیره شرکت لوله‌سازی اهواز گفت: در حال حاضر سوله کارخانه اسپیرال آماده و ماشین آلات آن در حال وارد شدن هستند و سهم آورده ما هم 29.5 میلیارد تومان بوده که بخش‌های عمده‌ای از لوله‌های مورد نیاز طرح غدیر و پروژه‌های گازرسانی را برطرف می‌کند.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده، راه‌اندازی مجدد کارخانه‌ای پس از شش سال توقف در تولید بود که با توان و دانش نیروهای داخلی این کارخانه با اعتباری بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار یورو راه‌اندازی شد و اکنون عهده‌دار پوشش داخل لوله‌ها است و ۹۵ نفر در آن مشغول کار هستند.
کاظمی بی‌انگیزگی نیروی انسانی را یکی دیگر از مشکلات این واحد صنعتی بعد از راه‌اندازی کارخانجات و نگرانی آنها از اخراج و تعدیل نیرو عنوان کرد و گفت: برای حل این مشکل، در گام اول هزار و 250 نفر از نیروهای این شرکت قراردادی شدند و بدین ترتیب، شور و نشاط به کارگران برگشت.
مدیرعامل شرکت لوله‌سازی اهواز اظهار کرد: مطمئنا برای بقا محکوم به توسعه همه‌جانبه در شرکت هستیم و حتما در صورت توسعه، برنامه صادرات را هم مد نظر قرار خواهیم داد، زیرا در حال حاضر ۸۵ درصد هزینه‌های این شرکت را خرید مواد خام تشکیل می‌دهد که باید برای کاهش این رقم، به دنبال خودکفایی باشیم و امیدواریم فولاد اکسین با راه‌اندازی کارخانجات خود بتواند مشکلات ما را حل کند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شعار اصلی ما نماد بودن در استاندارد و قدمت است، از این رو توانسته‌ایم با رعایت تمام استاندارد‌ها و ایزو‌ها و همچنین کیفیت در تولید و در اختیار داشتن تجارب و ارزیابی‌های فنی صورت گرفته از لوله سازی اهواز برند پنجم دنیا را به دست آوریم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول