اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

مهندس پزشکی در کشور کم است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: مهندس پزشکی که واقعاً بتواند مشکل دستگاه‌ را تشخیص دهد‌ یا دستگاه‌های پزشکی را راه‌اندازی کند، در کشور کم است.

مهندس پزشکی در کشور کم است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا صفی‌آریان ‌در هفدهمین همایش سراسری تجهیزات پزشکی در همدان، با بیان اینکه فعالان عرصه سلامت وکیل مردم هستند، اظهار کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد آن هستیم که برخی بیمارستان‌ها تجهیزات پزشکی را خریداری و نصب می‌کنند که لزومی نداشته و بی‌مورد است در حالی که برخی از این تجهیزات میلیاردی خریداری شده پس از چند سال بدون هیچ استفاده‌ای، از رده خارج می‌شود و شرکت‌ فروشنده یا واردکننده نیز حاضر به پشتیبانی نیستند.
وی افزود: باید در برابر خرید تجهیزات پزشکی غیرضروری مقاومت کنیم و باید بدانیم با پول مردم چه می‌کنیم و بر این اساس باید به دنبال خرید دستگاه‌های با کیفیت و در عین حال ارزن قیمت باشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به نحوه نگهداری دستگاه‌های پزشکی در بیمارستان‌ها، تصریح کرد: نگهداری دستگاه‌های پزشکی در بیمارستان‌های خصوصی و مؤسسات خیریه بسیار بهتر از سیستم‌های دولتی است چرا که در بیمارستان‌های دولتی گاهی نگهداری دستگاه‌های بسیار گرانقیمت بر عهده شخصی گذاشته می‌شود که صلاحیت ندارد.
وی عنوان کرد: مهندس پزشکی که واقعاً بتواند مشکل دستگاه‌ را تشخیص دهد و یا دستگاه‌های پزشکی را راه‌اندازی کند کم داریم.
صفی‌آریان گفت: باید معاونت آموزشی وزارتخانه را تشویق کنیم تا دوره‌های کاردانی و کارشناسی‌ مهندسی پزشکی راه‌اندازی شود تا این کارشناسان به حدی برسند که همه دانشگاه‌های علوم پزشکی در کشور به آنها دسترسی داشته باشند.
وی با بیان اینکه مشکل بزرگ در حال حاضر بحث قاچاق تجهیزات پزشکی است و این موضوع در شهرهای مرزی بیشتر است، خاطرنشان کرد: سودی که شرکت‌های واردکننده از تجهیزات پزشکی می‌برند بسیار بالا است و در عین کم حجم بودن آن، درآمدی چند برابر دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: طرح جلوگیری از قاچاق تنها وظیفه ما نیست بلکه در این زمینه 15 سازمان باید کمک کنند چرا که امری مرتبط با سلامتی مردم است.
وی تصریح کرد: باید سعی کنیم که در زمینه تولید تجهیزات پزشکی به سمت خودکفایی در داخل کشور برویم تا تجهیزات پزشکی علاوه بر استاندارد و منطقی بودن با اجناس خارجی نیز قابل رقابت باشند.
صفی‌آریان با اشاره به انجام آزمایشات غیرضروری چون سونوگرافی‌، MRI و یا سی‌تی‌اسکن گفت: این موارد شرکت بیمه را به ورشکستگی می‌رساند که در این راستا معاونت درمان باید در راستای آگاهی‌بخشی بیشتر گام برداشته و تذکر دهد و حتی در صورت نیاز برخورد قانونی نیز صورت گیرد.
وی در پایان گفت: باید به سمتی برویم که در جامعه عدالت در هر زمینه‌ای حرف اول را بزند و در این زمینه بحث سلامت مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول