اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شهری استانداری خوزستان خبر داد:

کمبود ۵۰۰۰ دستگاه تاکسی در شهر اهواز

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان کمبود اهواز در بخش تاکسی را ۵ هزار دستگاه عنوان کرد.

کمبود ۵۰۰۰ دستگاه تاکسی در شهر اهواز
 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، شاپور رستمی ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها اصلاح شیوه حمل و نقل درون شهری استان به ویژه در کلان شهر اهواز را از اولویت‌ها اعلام کرد.
وی با اشاره به کمبود ۵ هزار دستگاه تاکسی در ناوگان تاکسیرانی اهواز اظهار داشت: در حال حاضر ۴ هزار و ۸۰۶ دستگاه سهمیه تاکسی برای استان مصوب شده است که ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی مربوط به اهواز است.
رستمی از ورود ۵۰۰ دستگاه تاکسی به اهواز در آینده نزدیک خبر داد و ادامه داد: از این تعداد ۱۵۰ دستگاه تاکسی جدید و ۳۵۰ دستگاه تاکسی نوسازی شده هستند که به زودی تحویل داده می‌شوند.
وی افزود: تا پایان امسال به ناوگان تاکسیرانی اهواز ۲ هزار دستگاه تاکسی اضافه شود که نیمی از آنها تاکسی جدید و نیمی از آن‌ها تاکسی نوسازی شده خواهند بود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون ۹۷ دستگاه اتوبوس وارد استان شده است، افزود: حدود ۵۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها به اهواز اختصاص یافته است که با احتساب ۵۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده، به ناوگان اتوبوسرانی اهواز در یک سال گذشته یکصد دستگاه اتوبوس اضافه شده و در حال حاضر حدود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در اهواز فعال است.
 
* تولید روزانه ۳۵۰۰ تن زباله خانگی
مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان یکی دیگر از اولویت سال گذشته تا کنون را ارتقای شاخص سلامت و بهداشت شهرهای استان عنوان کرد و گفت: در این راستا شورای سلامت استان در ۲۰ شاخص شهر‌ها را ارزیابی می‌کند.
وی تصریح کرد: شهرداران استان مکلف شده‌اند وضعیت خدمات رسانی و نظافت عمومی و بهداشت محیط شهری و کشتارگاه‌ها را بهبود بخشند.
عضو شورای سلامت استان با اشاره به مشکلات شهرداری‌ها در جمع‌آوری پسماند‌ها، گفت: در حال حاضر روزانه ۳ هزار و ۵۰۰ تن زباله خانگی در اهواز تولید می‌شود که توسط ۶۲ شهرداری جمع‌آوری می‌شود که از این مقدار سهم اهواز تولید روزانه یک هزار و ۴۰۰ تن زباله خانگی در روز است.
وی افزود: در استان روزانه ۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم زباله عفونی و بیمارستانی نیز تولید می‌شود که توسط شهرداری‌ها جمع آوری می‌گردد.
رستمی سرانه تولید زباله شهرهای استان را بیش از متوسط کشوری و حدود یک هزار و ۲۰۰ گرم عنوان کرد که این مسئله مشکلاتی برای شهرداری‌ها در جمع‌آوری و دفع پسماند‌ها ایجاد می‌کند.
وی تجهیز ناوگان خدمات شهری و فرهنگ‌سازی برای کاهش نرخ تولید زباله را راهکارهای بهبود نظافت سطح شهر‌ها دانست و افزود: برای تجهیز ماشین الات خدمات شهری اقداماتی صورت گرفته از جمله از سال گذشته تا کنون ۱۲۰ دستگاه ماشین آلات حمل زباله به شهرداری‌ها اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برای هر کدام از شهروندان نمی‌توان یک نیروی خدمات شهری برای جمع آوری پسماند گماشت، مشارکت شهروندان در حفظ نظافت شهر‌ها بسیار اهمیت دارد که برای این منظور فرهنگسازی باید انجام شود.
وی تاکید کرد: دراین راستا چهار روز به صورت نمادین به عنوان روزهای نظافت عمومی در استان تعیین شده که یک روز تا کنون در شهریور ماه برگزار شده است.
به گفته وی، برای برگزاری دومین روز نظافت عمومی استان در آذر ماه مقدمات در حال آماده سازی است.
 
* محدودیت مکان برای نشست های علنی لوایح شهرداری
مدیرکل امور شهری استانداری خوزستان در مورد دلیل برگزاری غیرعلنی نشست‌های کمیسیون لوایح شهرداری اهواز (که از زمان انحلال شورای شهر اهواز به استانداری خوزستان تفویض شده است) گفت: از زمان واگذاری مسئولیت به استانداری کمیسیون لوایح و بازدیدهای هفتگی به صورت مستمر تشکیل می‌شود اما دلیل برگزاری این نشست‌ها به صورت غیرعلنی، نبود فضای مناسب و محدودیت مکان بوده است.
وی تاکید کرد: در صورت تامین شدن فضای مناسب این جلسات به صورت علنی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول