اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی قائمشهر خبر داد:

اجرای کشت دوباره در 12هزار هکتار از شالیزارهای قائمشهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر گفت: از 15 هزار و 600 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان قائمشهر، حدود 12 هزار هکتار این اراضی در حال کشت دوم است.

اجرای کشت دوباره در 12هزار هکتار از شالیزارهای قائمشهر
یوسفعلی رحیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان قائمشهر با بیان اینکه در سال زراعی جاری در کشت نخست برنج، از 15 هزار و 600 هکتار اراضی شالیزاری شهرستان قائمشهر، 9 هزار و 299 هکتار به کشت ارقام پرمحصول برنج، 61 هکتار به ارقام اصلاح شده و 6 هزار و 240 هکتار به ارقام محلی اختصاص یافته بود که 101 هزار و 840 تن شلتوک از این اراضی به دست آمد.
وی عنوان کرد: از میزان برنج برداشت شده، 75 هزار تن برنج پرمحصول و بقیه ارقام محلی بوده است.
رحیمی با اشاره به کشت مجدد برنج و پرورش رتون از مزارع شالیزاری شهرستان قائمشهر ابراز داشت: 488 تن محصول شلتوک در سطح 335 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان قائمشهر به دست آمد.
این مسئول با اشاره به طرح بهزراعی برنج نیز خاطرنشان کرد: مبارزه غیرشیمیایی علیه کرم ساقه خوار در 4 هزار و 20 هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان قائمشهر با استفاده از زنبور تریکوگراما انجام شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر تصریح کرد: حدود 12 هزار هکتار از 15 هزار هکتار اراضی شالیزاری شهرستان قائمشهر، مجددا به زیر کشت‌های دوم شامل شبدر، جو، سبزیجات، کلزا، شلغم، باقلا و... می‌رود که پیش‌بینی می‌شود حدود 150 هزار تن محصول از این اراضی برداشت شود.
رحیمی متذکر شد: در اجرای کشت مجدد برای 8 هزار نفر از شهروندان و روستاییان شهرستان قائمشهر تولید اشتغال می‌شود.
وی با بیان اینکه پاسخگویی به متقاضیان دریافت سوخت در شهرستان قائمشهر به روز است، تاکید کرد: در مهر ماه جاری 190 هزار لیتر سوخت در این شهرستان توزیع شد که بیش از 160 هزار لیتر آن به کشت دوم اختصاص یافت.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول