اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر ایران در ساحل عاج:

ساحل عاج اقتصاد آزاد را هدف‎گیری کرده است

خبرگزاری فارس: سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ساحل عاج گفت: رویکرد اقتصاد آزاد، مبنا و هدف‎گیری کشور ساحل عاج است.

ساحل عاج اقتصاد آزاد را هدف‎گیری کرده است
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سیدرضا نوبختی در حاشیه بازدید از کارخانه‎ها، مراکز صنعتی و تفریحی استان گلستان، کارخانه سازه‎های فلزی ایستا و شرکت مهتاب موتور که با حضور رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و جمعی از فعالان اقتصادی انجام شد، اظهار داشت: اگر سرمایه گزاران از طریق تجارت، وارد فضای اقتصاد خارجی شوند و خود را ارزیابی کنند ما نیز آنها حمایت خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه خرید ملک در کشور ساحل عاج نیز مانند برخی کشورها آزاد است، خاطرنشان کرد: این سرمایه‎گذاری پنج سال معافیت مالیاتی دارد چنانچه گفته می‎شود اقتصاد آنها کمی از کشور ما آزادتر است و هر کسی می‎تواند ملکی خریداری و فعالیت اقتصادی خویش را آغاز کند و پرداخت مالیات نیز در کشورهای آفریقایی لزوما به طور کامل انجام نمی‎شود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ساحل عاج با اشاره به اینکه تحریم‎ها، کار بازرگانان را کمی با مشکل مواجه کرده بر این نکته تاکید کرد و گفت: تحریم‌ها مشکلاتی ایجاد کرده‎اند ولی این موضوع بدان معنا نیست که کار ما تعطیل شده است.
نوبختی با بیان اینکه سرمایه‎گذاران باید در کار با خارجی‎ها نهایت دقت را داشته باشند بر این نکته تاکید کرد و گفت: آنها منافع شخصی را یک اولویت می‎دانند و دلیل موفقیت لبنان نیز در این مدت پی بردن به این مسئله بوده و آنها از جمله مجموعه‎هایی بوده اند که در این زمینه متحمل هیچ‌گونه ضرری نشده‎اند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ساحل عاج در خصوص اینکه کار و سرمایه‎گذاری دو مقوله مهم در تجارت محسوب می‎شود، افزود: نظارت سرمایه‎گذار بر روی فعالیت اقتصادی که در پیش گرفته یک ضرورت به شمار می‎رود لذا پیغام دادن و جایگزینی نماینده راه به جایی نخواهد برد.
وی با بیان اینکه برخی از شرکت‎ها با سفارتخانه‌ها هماهنگ نیستند، اذعان داشت: آنها با این تفکر که شاید اطلاعات شان در این زمینه لو برود از مشورت با سفارت خودداری می‎کنند و زمانی که به مشکل حادی برمی‎خورند و احتمال حل و فصل آن بسیار ضعیف است به سفارتخانه‎ها مراجعه می‎کنند که دیگر برای اقدام کردن دیر می‎شود.
به گفته نوبختی عمده سفرا با مشورت دادن صحیح به سرمایه‎گذاران از ایجاد هرگونه مشکلات جلوگیری می‎کنند و اینکه سرمایه‎گذار با این دیدگاه که اگر اطلاعاتش را در اختیار این مرجع قرار دهد مشمول پرداخت مالیات می‎شود دیدگاهی نامناسب و غلط است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول