اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌/یادداشت/‌

کاشان شهری که مسئولانش ورزش را دوست ندارند

خبرگزاری فارس: کارنامه عملکرد مسئولان کاشان نسبت به ورزش در سه دهه اخیر نشان می‌دهد گویا مدیران این دیار ورزش را دوست ندارند.

کاشان شهری که مسئولانش ورزش را دوست ندارند
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، خطه کویر با وجود آسمان بخیل و زمین فقیرش دارای استعداهای ناب انسانی گوناگونی در زمینه‌های مختلف مذهبی، فرهنگی، هنری و ورزشی است، استعداهایی که نه تنها در زمان خود بلکه در تمام دوران‌ها شاخص و ممتاز بوده‌اند.
اگر از سهراب ستاره سپهر شعر بگذریم و کمال ملک هنر را نیز نادیده بگیریم و از غیا‌ث‌الدین، جمشید عالم هندسه و نجوم فاکتور بگیریم و به فاضل بودن ملا احمد نراقی به دیده تردید بنگریم نمی‌توانیم در برابر ترجیع‌بندهای محتشم مرثیه ایران سر تعظیم فرود نیاوریم.
کاشان در عرصه ورزش نیز نمونه‌هایی برجسته برای عرضه دارد گرچه شاید پرش‌های غیاثی یادمان نباشد یا  از آبشارهای شجاعی چیزی ندانیم ‌یا حتی مشت‌های سریع و مدال‌های رنگارنگ جهانی جعفری در صندوقچه ذهنمان غبار فراموشی گرفته باشند اما کسی نمی‌تواند در برابر نام‌های مشهوری از دنیای توپ گرد چون جواد کاظمیان و احسان حاج صفی علامت سؤال تحویلمان دهد.
این‌ها تنها رودخانه‌ای از دریای بی‌کران استعدادها و نبوغ برنایان خطه دارالمؤمنین است، چه بسا ستاره‌هایی از این سوپراستارها درخشنده‌تر بودند که به خاطر نبود آسمانی برای تلألو در کهکشان بی‌توجهی‌ها خاموش شدند.
شاید یکی از دلایل مهم این هرز رفتن کم توجهی مدیران و مسئولان به ورزش شهرستان بوده ‌است و این بی‌توجهی با شدت و ضعف‌هایی کم و بیش در همه دوران‌ها و میان همه مسئولان وجود داشته است چه آقایانی که مشغول رام کردن اسب سرکش اقتصاد بودند، چه افرادی که سوار شدن بر زین بی‌دوام سیاست دغدغه‌شان بود و چه کسانی که سپری کردن روزمره شهرستان و امور جاریه کاری عظیم و توفیقی بی‌تکرار در نظر ‌آنان می‌نمود همه و همه ورزش برای آنان عنصری درجه سه و شاید هم درجه چهار بوده و همیشه حمایت از ورزش در حد شعار برای آنان باقی می‌ماند.
از مشکلات مالی و تکراری تیم مردمی پرسپولیس کاشان که چند سال است زمزمه اهالی فوتبال شهرستان است می‌گذریم، از چند انتقال نافرجام تیم‌های مشهور که آخرینش استیل آذین پر سر و صدا بود نیز عبور می‌کنیم ‌البته همه می‌دانیم مسئولان محترم به دلیل انجام کاری اصولی و احترام به سایر مناطق خواهان تیم در لیگ برتر از این کار صرف نظر کردند نه به خاطر بی‌علاقگی نسبت به ورزش!!!)، به روی مشکلات فصل گذشته تیمی که مالکش را به دیار باقی فرستاد و سرمربی‌اش را تا آستانه سکته برد نیز چشم فرو می‌بندیم اما اجازه بدهید کمی روی تیمی از عالم توپ و تور که چند روزی است کناره‌گیریش از لیگ حرفه‌ای نقل محافل ورزشی شده تأمل و توقف کنیم.
تیمی از دنیای بسکتبال به نام توزین الکتریک که به همراه همتای والیبالیش باریج اسانس توانست در فصل قبل کاشانی‌ها را با ورزش قهرمانی آشتی دهد و با قرار گرفتن در جایگاه چهارمی لیگ برتر بسیاری از معادلات را بر هم زند.
گر چه چند روزی بیش نیست که خبر انصراف این تیم دارنده جام اخلاق رسانه‌ای شده اما هر کسی که تمرین این تیم را از مدتی قبل در پارک مدنی کاشان می‌دید حتما در ماشین حساب تحلیل خودش این نتیجه را پیش‌بینی می‌کرد.
البته شاید مشکلات ویژه شهرستان کاشان مانند معوقات و بدهی‌های کارخانه ریسندگی و بافندگی و  داستان طولانی و نخ نمای استان شدن کاشان در این کم‌توجهی نقش تعیین‌کننده‌ای داشته اما یادآوری این نکته نیز ضروری است که توفیقات و‌ پیروزی‌های ورزشی علاوه بر ارتقای سلامتی روح و جسم جوانان منطقه می‌تواند از بار فشارهای اقتصادی و دغدغه‌های اجتماعی شهروندان بکاهد همانگونه که تیمی مانند باریج اسانس توانست با همه کمبودها از برخی سرو قامتان نامی و پرادعا بلندتر بایستد و علاوه بر اینکه خود مسئول آن باشد که غرور و شادی را به هزاران کاشانی هدیه کند، ستاره تیمش را نیز مأمور تصاحب قهرمانی والیبال آسیا و سفیر آورنده غریو شادی به دل‌های ایرانیان قرار دهد.
در پایان با تأکید بر منظور نبودن دوره‌ای خاص در این یادداشت از مسئولان و مدیران زحمتکش دیار مؤمنان می‌خواهم به این چیدمان واژگان نه به چشم یک مقاله سیاسی بنگرند، نه از عینک یک حاشیه‌سازی ژورنالیستی به آن نگاه کنند و نه نسبت به نگارنده‌اش تیر عتاب‌های خود را روانه کنند فقط در آن تأمل کنند و اگر ثواب بود در حل آن بکوشند.
==============
یادداشت:هادی قربانیان
==============
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول