اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار طبس بیان کرد:

اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها بهترین راه مقابله با «پدی‌کلوز»

خبرگزاری فارس: فرماندار طبس گفت: بهترین راه برای مقابله با بیماری «پدی‌کلوز» (شپش سر) که به تاز‌گی در سطح کشور و از جمله در مدارس شهرستان طبس شیوع یافته اطلاع‌رسانی به خانواده‌هاست.

اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها بهترین راه مقابله با «پدی‌کلوز»
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، عزیز بهزادی بعدازظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان طبس با بیان اینکه شیوع بیماری پدی‌کلوز تنها منحصر به طبس نیست بلکه اخیراً این بیماری در سطح کشور نیز شایع شده است، اظهار داشت: مقابله با این بیماری نیازمند یک عزم ملی و بسیج همگانی است که بهترین راه در این زمینه، اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها از طریق رسانه‌ها و توزیع بروشورهای آموزشی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره توزیع شیر در مدارس نیز یادآور شد: درنظر است شیر استریلیزه با ماندگاری طولانی در مدارس روستایی و شیر پاستوریزه با ماندگاری کم در مدارس شهری طبس توزیع شود، که باتوجه به مشکلات نگهداری و توزیع شیر پاستوریزه که دارای ماندگاری بسیار کوتاهی است، به زودی با احداث کارخانه شیر در طبس با همکاری آستان قدس رضوی، بین تمام دانش‌آموزان شهری و روستایی طبس شیر با ماندگاری طولانی توزیع خواهد شد.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان طبس نیز در این جلسه به بیان نکاتی درباره بیماری پدی‌کلوز پرداخت و خاطرنشان کرد: از سال گذشته بیماری پدی‌کلوز یا شپش سر در سطح کشور و از جمله شهرستان طبس روند افزایشی پیدا کرده، به طوری که براساس غربالگری انجام شده در شهرستان طبس، 59 مورد بیماری در سال 1387، 70 مورد در سال 1388، 287 مورد در سال 1389 و 154 مورد در شش ماهه نخست امسال مشاهده شده است.
احمد توکلی با اشاره به اینکه میزان ابتلا به این بیماری در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود 4.5 برابر افزایش یافته است، افزود: 65 درصد مبتلایان به بیماری پدی‌کلوز در شهرستان طبس از دانش‌آموزانند که 59 درصد آن دختر و 41 درصد پسر هستند.
وی ادامه داد: 62 درصد موارد بیماری در شهر و 38 درصد در روستا مشاهده شده است و در حال حاضر 94 درصد افراد مبتلا به این بیماری مربوط به موارد جدید در سال جاری هستند.
سرپرست مرکز بهداشت شهرستان طبس بیان کرد: رعایت نظافت و بهداشت فردی و کوتاه نگه داشتن موی سر در پیشگیری از ابتلا به این بیماری مؤثر است و مرکز بهداشت شهرستان طبس نیز برای در اختیار قرار دادن مربی به‌منظور برگزاری دوره‌های آموزشی در این زمینه آماده است.
وی گفت: باتوجه به اینکه اکثر افراد مبتلا به این بیماری از طریق غربالگری شناسایی شده‌اند باید برنامه غربالگری در مدارس و خانواده‌ها همچنان ادامه یابد.
وی درباره توزیع شیر در مدارس نیز اظهار داشت: باتوجه به اینکه در مدارس شهری طبس شیر پاستوریزه توزیع می‌شود و این نوع شیر دارای ماندگاری بسیار کوتاهی است، باید امکانات سردخانه‌ای مانند یخچال و فریزر برای نگهداری شیر در دمای بین چهار تا شش درجه سانتیگراد در مدارس فراهم شود و یا شیر پس از تولید در کارخانه در کوتاه‌ترین زمان به مدارس منتقل شده و به مصرف دانش‌آموزان برسد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس هم در ابتدای این جلسه به ارائه گزارشی از اقدامات اخیر انجام شده به‌وسیله این مدیریت پرداخت و بیان کرد: جابه‌جایی و سازماندهی نیروهای انسانی باتوجه به یک شیفته شدن مدارس ابتدایی، برگزاری مراسم ویژه آغاز سال جدید تحصیلی، صبحگاه ویژه در مدارس به مناسبت هفته دفاع مقدس، جشن عاطفه‌ها با همکاری کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، دوره‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و مربیان، جشن ویژه ولادت حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و همایش ارزشیابی توصیفی از جمله برنامه‌های اخیر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان طبس است.
غلامحسین طاهری ادامه داد: همچنین برگزاری جلسه شورای قرآن، کمیته هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانش‌آموزی، اجرای رژه فرهنگیان و دانش‌آموزان به مناسبت هفته دفاع مقدس و نواخته شدن زنگ‌های مهر، عاطفه‌ها، نسیم بهشت، انضباط اجتماعی و پیوند اولیا و مربیان در مدارس نیز از دیگر این برنامه‌هاست.
وی همچنین ضمن انتقاد از نمایندگی مسکن و شهرسازی شهرستان طبس گفت: مدت‌ها قبل به‌منظور احداث سالن ورزشی شهدای گمنام طبس، زمینی واقع در مقابل ساختمان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) این شهر، به آموزش و پرورش واگذار و کار احداث این سالن آغاز شد، اما متاسفانه به‌تازگی نمایندگی مسکن و شهرسازی شهرستان طبس برای طی برخی مراحل قانونی این پروژه را تعطیل کرده است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان طبس افزود: بهتر است شرایطی فراهم شود تا پروژه تعطیل نشده و انجام مراحل قانونی همزمان با عملیات احداث انجام شود تا این موضوع باعث عقب ماندن پروژه از برنامه زمان‌بندی نشود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول