اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شفت خبر داد:

برگزاری جشنواره خرمن در شفت

خبرگزاری فارس: فرماندار شفت از برگزاری جشنواره فرهنگی خرمن در این شهرستان در 20 مهر جاری خبر داد.

برگزاری جشنواره خرمن در شفت
به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، جواد شفیعی ثابت ظهر امروز در جمع مدیران این شهرستان برگزاری ششمین جشنواره فرهنگی خرمن را در زمین ورزشی آقا سید یعقوب بخش مرکزی شفت خبر داد.
وی گفت: ششمین جشنواره خرمن به منظور پاسداشت ارزش‌های دینی و مذهبی و به شکرانه یک سال زراعی پرخیر و برکت از طرف اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان و با همکاری فرمانداری شفت، بخشداری مرکزی احمدسرگوراب، شهرداری شفت و احمدسرگوراب، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کتابخانه‌ها جهاد کشاورزی، راه و ترابری، تربیت بدنی و دهیاری و شورای اسلامی آقاسید یعقوب در دهستان ملاسرا برگزار می‌شود.
این مسئول، ساعت برگزاری این جشنواره را 2 بعد از ظهر تا 7.5 عصر تاریخ مذکور اعلام کرد و افزود: در این جشنواره علاوه بر معرفی صنایع دستی شهرستان مانند سفالگری، حصیربافی، شال‌بافی و محصولات غذایی محلی، آداب و رسوم و اجرای بازی‌های بومی‌محلی نظیر لافندبازی، موسیقی محلی ساز و سورنای، کشتی گیله مردی، قیش بازی، سوارکاری، عروس‌بران سنتی و مراسم آیین عروس‌گوله برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی آداب و رسوم منطقه و توانمندی‌ها و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی همان منطقه شامل استخر طبیعی آقاسید یعقوب، ملاسرا، کلاشم، کاسان پسیخان، پل تاریخی لیشاوندان در راستای جذب توریسم و سرمایه‌گذار عنوان کرد.
فرماندار شفت، احیا و حفظ سنت‌های گذشته را یکی از ضروریات دانست و بیان داشت: باید در راستای حفظ هویت ایرانی اسلامی گام‌های بیشتری با برگزاری چنین جشنواره‌هایی برداشته شود.
وی در ادامه از اختصاص بالغ بر 578 میلیون ریال اعتبار به روستاهای شهرستان شفت خبر داد و خاطرنشان کرد: 24 روستای شفت درحوزه‌های پل سازی، بهسازی معابر، اجرای حصار بوستان روستایی، کمک به امور ورزشی، کمک به برگزاری جشنواره، احداث ایستگاه آتش نشانی، ایجاد سرویس‌های بهداشتی و ساخت ساختمان دهیاری‌ها اختصاص یافته است.
شفیعی ثابت خدمت به مردم را یکی از مولفه‌های مهم نظام دانست و بیان داشت: مردم ولی نعمتان مسئولان هستند و تمام مدیران باید با تفکر بسیجی و حفظ ارزش‌های نظام به خدمت صادقانه به مردم بپردازند.
وی توسعه بخش گردشگری شفت را یکی از برنامه‌های مهم و لازم دانست و اذعان داشت: باید با جذب توریست و سرمایه‌گذار شهرستان شفت از محرومیت رهایی یابد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول