اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

ولایت‌ فقیه ادامه ولایت ائمه اطهار است

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: ولایت ‌فقیه ادامه ولایت ائمه‌ اطهار (ع) است و پایبندی به این اصل موجب موفقیت و سعادتمندی می‌شود.

ولایت‌ فقیه ادامه ولایت ائمه اطهار است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمد علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از افسران نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: خداوند به عده‌ای از افراد که تنها به ایمان اکتفا نمی‌کنند، بشارت بهشت جاودان را داده است.
وی افزود: برخی افراد نخست ایمان می‌آورند اما در مقام استقامت، مقاوم نیستند و کار را رها می‌کنند که نمونه این امر در تاریخ فراوان است و سابقه آن به قبل از اسلام و حتی پس از اسلام می‌رسد.
این مرجع تقلید با بیان اینکه حرکت نخستین دلیل بر گرویدن واقعی نیست، تصریح کرد: آنچه در این میان اهمیت دارد، استقامت در ادامه راه است و قرآن کریم نیز بر این امر تاکید دارد.
وی گفت: فرشتگان بر کسانی که در ادامه قیام‌ها و حرکت‌های تاریخی دارای استقامت هستند نازل شده و به آنها الهام می‌کنند که مورد عنایت پروردگار قرار گرفته‌اند و نباید هیچگونه غم و غصه‌ای داشته باشند زیرا به آنها مژده بهشت داده شده است.
‌علوی‌گرگانی با بیان اینکه اصحاب پیامبر اکرم(ص) و امام حسین(ع) از این دسته افراد هستند اظهار کرد: قیام اباعبدالله(ع) انقلابی بی‌نظیر در سراسر تاریخ بشریت است که تا آخرالزمان نیز سابقه‌ نخواهد داشت زیرا امام‌حسین(ع) عصاره تمام انبیا الهی و وجودی سراسر نور است.
وی افزود: با وجود این همه عظمت اباعبدالله(ع)، گروه بسیار زیادی از هزاران نفر همراه آن حضرت از مکه تا کربلا، ایشان را رها کردند و حتی در شب قبل از عاشورا نیز عده‌ای از فرصتی که امام در اختیار آنها گذاشته بود استفاده کرده و ایشان را ترک گفتند اما 32 نفر نیز در همین شب به ایشان پیوستند و خود را سعادتمند ساختند.
استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: عمل واقعی تنها به ایمان نخستین نیست زیرا مژده بهشت جاودان به کسانی داده می‌شود که تا پایان استقامت کنند.
وی گفت: خداوند خود و تمام انبیا و ائمه(ع) را دوست افرادی معرفی می‌کند که در ادامه مسیر استقامت به خرج می‌دهند و این دوستی در دنیا و آخرت وجود خواهد داشت و هرگاه آنها در دنیا نیز از وجود اهل‌بیت(ع) یاری بخواهند به آنان جواب داده می‌شود.
‌علوی‌گرگانی با بیان اینکه خداوند میان هیچ کس به دلیل موقعیت اجتماعی تفاوتی نمی‌گذارد ابراز کرد: امام باقر(ع) می‌فرمایند «خداوند با هیچ فردی دارای قوم و خویشی نیست» بنابراین تمام افرادی که به عنوان افسران نیروی دریایی نیز در این کشور خدمت می‌کنند باید توجه کنند که همواره به ولایت‌فقیه که ادامه ولایت ائمه‌اطهار(ع) است پایبند باشند.
وی موفقیت را در اعتقاد به ولایت‌فقیه دانست و افزود: برخی افراد با کوچک‌ترین تبلیغات دشمنان دست از روحانیت و ولایت‌فقیه برمی‌دارند که می‌توان گفت آنها به تعبیر حضرت علی(ع) از نور علم هیچ استفاده‌ای نکرده‌اند.
این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: همگی شما به دلیل پایداریتان در حفظ ارزش‌های انقلاب در هر دو دنیا موفق و سعادتمند خواهید بود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول