اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران تاکید کرد:

مشارکت همه دستگاه‌ها در اجرای طرح تحول اجتماعی

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران گفت: برنامه‌های طرح تحول اجتماعی استان تهران، مبتنی بر شاخص‌های دینی است و رویکردی فرهنگی و پیشگیرانه را دنبال می‌کند.

مشارکت همه دستگاه‌ها در اجرای طرح تحول اجتماعی
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، شامگاه دوشنبه محمدعلی عرفان منش در شورای اداری شهرستان پاکدشت در سخنانی به پیشینه انقلاب اسلامی و افتخارات این مرز و بوم و کینه‌توزی‌های دشمن به نظام مقدس ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در قالب ناتوی فرهنگی و جنگ نرم با استفاده از فضای ماهواره‌ای، قصد دارند به انقلاب ضربه وارد کرده و ارزش‌های انقلاب را مورد هجمه قرار دهند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران اظهار داشت: دشمنان سعی می‌کنند با شیوه‌های مختلف، سرمایه‌های اجتماعی و نیروهای کارآمد انسانی را مورد هدف قرار داده و به طرق مختلف هم روی جوانان برنامه‌ریزی می‌کنند از این رو باید در کاهش آسیب‌ها و تقویت سرمایه‌های اجتماعی تلاش و فعالیت کنیم.
وی در ادامه افزود: همه مسئولان باید با تعمیق باورهای دینی و ترویج ارزش‌های مذهبی، نسبت به کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش کنند.
عرفان‌منش با بیان اینکه تحول اقتصادی بدون بسترهای اجتماعی و فرهنگی امکان‌پذیر نیست، گفت: در سال جاری باید در کنار تحول اقتصادی، شاهد تحول اجتماعی در کشور باشیم.
مشاور استاندار تهران عنوان کرد: طرح تحول اجتماعی در هفت محور کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش مطلوب اعتیاد، ارتقای امنیت اجتماعی، تحکیم خانواده و کاهش طلاق، ارتقای نشاط اجتماعی و رضایت عمومی، تقویت همبستگی، وحدت و هویت ملی و تقویت انضباط اجتماعی و قانون‌گرایی تنظیم شده است.
عرفان منش تحکیم و تعالی خانواده، افزایش سطح نشاط اجتماعی و بررسی شاخص‌های آن با رویکرد مدیریت اوقات فراغت و ترویج ورزش همگانی، کاهش آسیب‌های اخلاقی و ترویج کسب روزی حلال را از جمله اهداف اصلی طرح مذکور دانست و گفت: ارتقای انضباط اجتماعی و ترویج قانون‌گرایی در جامعه، ترویج فرهنگ حیا و عفت عمومی، ارتقای وحدت ملی و همبستگی اسلامی و نیز ارتقای امنیت اجتماعی با رویکرد کاهش اعتیاد به مواد مخدر سنتی، صنعتی، دخانیات و مشروبات الکلی از دیگر اهداف طرح است.
وی طرح ارتقای همبستگی اسلامی را با توجه به وجود مناطق تلفیقی در استان مهم ارزیابی کرد و افزود: در این زمینه ضمن تقویت هویت ایرانی‌ـ اسلامی، مقابله با عرفان‌های نو ظهور و فرقه‌های ضاله را از اولویت‌های خود می‌دانیم.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران تدوین طرح ترویج فرهنگ کسب روزی حلال را از ابتکارات کمیته اجتماعی استان ذکر کرد و ادامه داد: برای رسیدن به این مهم، باز آموزی و آگاه‌سازی اقشار مختلف جامعه اعم از بازاریان، کارمندان، کارگران و کشاورزان را برای انطباق درآمدها با موازین اسلامی و کسب روزی مشروع در دستور کار قرار داده‌ایم.
در پایان مشاور استاندار تصریح کرد: ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح تحول اجتماعی در این استان اختصاص یافته است و این طرح در استانداری تهران با جدیت پیگیری می‌شود و برای اجرای هرچه بهتر این طرح نیاز به مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و نگاه ویژه از سوی آنان است.
قربانعلی مقبلی فرماندار پاکدشت در شورای اداری پاکدشت عنوان کرد: سرشماری نفوس و مسکن می‌تواند زمینه‌ساز تدوین برنامه توسعه‌ای شهرستان باشد.
شورای اداری شهرستان پاکدشت با حضور قربانعلی مقبلی فرماندار و رئیس شورای اداری شهرستان پاکدشت، محمدعلی عرفان منش مشاور استاندار و مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران، فرهاد بشیری نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، معاونان فرماندار و بخشداران و سایر اعضا با موضوعیت تبیین و اهداف طرح تحول اجتماعی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان پاکدشت برگزار شد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول