اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سال 75 تاکنون:

هیچ موردی از مرگ مادران باردار در دیلم وجود نداشته است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: از سال 75 تاکنون هیچ گونه مرگ مادر بارداری در شهرستان نداشته‌ایم و تمام زایمان‌هایی که در دیلم انجام می‌شود زایمان‌های ایمن و بدون خطر است.

هیچ موردی از مرگ مادران باردار در دیلم وجود نداشته است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، عبدالحسین ناصری دوشنبه شب در نشست سرپرستان مراکز بهداشتی و درمانی دیلم اظهار داشت: برای پیشرفت آموزش‌ها و مراقبت‌ها در برنامه سلامت سالمندان، هر مرکز باید با برنامه و هدف ماهیانه دراین طرح مشارکت داشته باشد.
ناصری افزود: لزوم تغییر رفتار مردم آموزش مداوم در برنامه‌های بهداشتی و پیگیری و خستگی ناپذیری است و در ابتدای اجرای هر برنامه بهداشتی مقاومت رفتاری از سوی مردم امری بدیهی است.
ناصری در جمع سرپرستان مراکز بهداشتی درمانی تصریح کرد: با توجه به اینکه سلامت مادران باردار یک موضوع مهم و ویژه است کاردانان مسئول برنامه مادران مراکز باید ارتباط نزدیکی در ارتباط با پیگیری مادر پرخطر با پزشک مرکز داشته باشند.
وی بیان داشت:کارشناسان ستادی باید تلاش بیشتری برای افزایش مهارت‌های علمی و سنجش و پایش مهارت‌های کاردانان مراکز بهداشتی درمانی داشته باشند.
رئیس شبکه بهداشت دیلم در ادامه گفت: کاردانان مراکز در هنگام بازدید از خانه‌های بهداشت وقت بیشتری برای ارزیابی عملکرد و سنجش مهارت‌های علمی و آموزشی بهورزان اختصاص دهند.
ناصری به سرپرستان مراکز بهداشتی درمانی تاکید کرد: پسخوراند بازدیدهای ستادی را حتماً در اختیار پزشک و مامای مرکز برای پیگیری و رفع مشکلات و نواقص خود قرار دهند.
وی از سرپرستان مراکز خواست تا پزشک و کاردان‌های مرکز به عنوان ناظر عملکرد بهورزان در روستا هر پانزده روز یکبار به روستاهای قمر سرکشی کنند.
 معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان دیلم نیز در ادامه این نشست گفت: تنظیم خانواده زیربنای اکثر برنامه‌های واحد سلامت خانواده بوده و بر روی هرآیتمی تاثیرگذار است و باید حساسیت‌ها در بحث مادران برای حفظ شاخص‌های بهداشتی حفظ شود.
ششمین نشست ماهیانه سرپرستان مراکز بهداشتی درمانی با موضوع ارائه گزارش روند پیشرفت برنامه سالمندان، درصد تشکیل پرونده سلامت خانوار،روند پیشرفت برنامه استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی و لوازم شخصی در آرایشگاه‌ها و بررسی روند مرگ‌های نوزادی شش ماهه اول تشکیل شد.       
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول