اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت عمران منطقه مرکزی خبر داد:

نیاز 7 هزار میلیاردی اصفهان برای نوسازی بافت فرسوده

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان منطقه مرکزی گفت: استان اصفهان برای نوسازی بافت‌های فرسوده خود به 7 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نیاز 7 هزار میلیاردی اصفهان برای نوسازی بافت فرسوده
غلامرضا عمرانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در برنامه پنجم توسعه مقرر کرده است که ظرف 10 سال 70 هزار هکتار بافت فرسوده کشور نوسازی و احیا شود، اظهار داشت: این تکلیف در حالی محول شده است که نوسازی هر هکتار بافت فرسوده 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی در ادامه با بیان اینکه هر ساله 70هزار میلیارد تومان هزینه برای نوسازی بافت‌های فرسوده کشور مورد نیاز است، افزود: سهم استان اصفهان در این میان برای نوسازی بافت‌های فرسوده خود 7 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان منطقه مرکزی افزود: مدیریت استان اصفهان باید جریانی را در خود ایجاد کند تا موج نوسازی بافت‌های فرسوده به صورت گسترده در استان عمل کند.
وی بیان کرد: نوسازی بافت‌های فرسوده در شهرها بر عهده شهرداری‌ها قرار داده شده است اما یک رکن دیگر آن که نقش حمایتی دارد دولت مشخص شده است.
عمرانی با اشاره به اینکه دولت در راستای ایفای نقش حمایتی خود تسهیلات 20 میلیون تومانی به ازای نوسازی هر واحد مسکونی فرسوده و 8میلیون تومان وام ودیعه مسکن در شهر اصفهان و 4 میلیون تومان در سایر شهرها را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: تشکیل دفاتر نوسازی محلات هم از تکالیف شهرداری‌ها به منظور تحقق این هدف است.
وی از راه‌اندازی نخستین دفتر نوسازی محلات در شهر اصفهان و در محله جویباره خبر داد و تصریح کرد: در استان اصفهان 8 هزار واحد مسکونی برای دریافت وام به بانک‌های ملی، سپه و مسکن معرفی شده‌اند که از این تعداد 4هزار واحد تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان منطقه مرکزی ادامه داد: مجموع تسهیلاتی که واحدهای فرسوده استان از بانک‌ها دریافت کرده‌اند حدود 65 میلیارد تومان است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون دولت اجازه دارد در قانون بودجه سالانه 10 هزار میلیارد تومان به نوسازی بافت‌های فرسوده استان اختصاص دهد، افزود: دولت می‌تواند در این بین با ایفای نقش حمایتی و شهرداری با ایفای نقش مدیریتی اختیارات خود را به بخش خصوصی واگذار کنند.
عمرانی در ادامه گفت: بزرگ‌ترین مشکل در احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده در استان اصفهان مسئله سند مالکیت خانه‌های موجود در بافت فرسوده است که تنها با مشارکت مردم که جایگاه اصلی متعلق به آنها است، میسر می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول