اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیران شهرداریِ‌های استان خراسان شمالی برگزار شد؛

نشست استقرار نظام بودجه‌ریزی عملیاتی کشور در کاشان

خبرگزاری فارس: نشست تخصصی و کارگاه آموزشی استقرار نظام بودجه‌ریزی عملیاتی با حضور مدیران 14 شهرداری استان خراسان شمالی و مدیران مالی شهرداری کاشان در سالن کنفرانس این شهرداری برگزار شد.

نشست استقرار نظام بودجه‌ریزی عملیاتی کشور در کاشان
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، کارشناس مالی دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی شامگاه دوشنبه در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت استقرار نظام بودجه‌ریزی عملیاتی در شهرداری‌ها برای ایجاد وحدت رویه در نظام حسابداری و مالی شهرداری‌ها و نیز استفاده از روش‌های نوین برای نگه‌داشت حساب‌های مالی این نهادها اظهار کرد: خراسان شمالی به عنوان نخستین استان برای تغییر ساختار نظام بودجه‌ریزی شهرداری‌ها اقدام می‌کند.
سلیمان غضنفری هدف از شرکت مدیران این شهرداری‌ها در این نشست تخصصی را استفاده از تجربیات شهرداری کاشان و بهره‌مندی از مشاوره و راهنمایی‌های اجرایی آنها در اجرای نظام بودجه‌ریزی عملیاتی در شهرداری‌های استان خراسان شمالی ذکر کرد.
وی، بهره‌مندی مدیران مالی شهردار‌ی‌های استان خراسان شمالی از طرح‌های موفق عمرانی، آموزشی و اجرایی شهرداری کاشان را از دیگر اهداف برگزاری نشست تخصصی این مدیران با مدیران مالی شهرداری کاشان عنوان کرد.
به گفته وی، بازدید از آثار تاریخی و معماری کاشان به منظور آشنایی کارشناسان عمران و شهرسازی با معماری اصیل و سنتی به ویژه خانه‌های تاریخی  از دیگر برنامه‌های سفر دو روزه مدیران مالی شهرداری‌های استان خراسان شمالی به کاشان است.
غضنفری به شرکت 14 نفر از مدیران مالی و کارشناسان از 18 شهرداری استان خراسان شمالی در نشست تخصصی و کارگاه آموزشی در شهرداری کاشان اشاره کرد و افزود: شهرداری‌های بجنورد، اسفراین، شیروان، آشخانه، گرمه، جاجرم، فاروج، لوجلی، حصارگرمخان، صفی‌آباد، پیش قلعه، قاضی، درق و ایور از جمله شهردار‌ی‌های شرکت کننده در این نشست هستند.
این عضو کارگروه استقرار نظام بودجه‌ریزی عملیاتی کشور در ادامه با تأکید بر اینکه امروزه درآمد پایدار در شهردار‌ی‌ها نقش مهم و حیاتی دارد و می‌تواند زمینه‌های رشد و پیشرفت شهرداری‌ها را فراهم کند اضافه کرد: استقرار نظام بودجه‌ریزی عملیاتی در شهردار‌ی‌ها این مهم را به نحو مطلوب و عالی تحقق می‌بخشد.
غضنفری ضرورت استقرار نظام بودجه‌ریزی عملیاتی را گامی بلند برای پیشرفت شهرداری‌ها دانست و گفت: با اجرای این طرح در استان خراسان شمالی و موفقیت عملکرد آن می‌توان از آن به عنوان الگو برای سایر شهرداری‌های کشور اجرا شود.
به گفته وی، نظام بودجه‌ریزی عملیاتی یکی از کارآمدترین نظام‌هایی است که طی دهه گذشته کاربردهای زیادی داشته که تخصیص اعتبارات در آن، بر مبنای میزان عملکرد واحدهای سازمانی است.
وی تصریح کرد: استقرار این نظام در مدیریت شهرداری‌ها علیرغم صرفه‌جویی و کاهش در هزینه‌ها عملکرد آنها را در حوزه‌های مالی و حسابداری نیز بهینه و مضاعف می‌کند.
غضنفری در پایان سخنانش ضمن تقدیر از همکاری شهرداری کاشان در برگزاری این نشست حمایت و تعامل هر چه بیشتر حوزه مالی اداری شهرداری کاشان در استقرار نظام بودجه‌ریزی عملیاتی در شهرداری‌های این استان با استفاده از تجربیات اجرایی آنها را خواستار شد.
معاون اداری مالی شهرداری کاشان نیز در این نشست با عرض خیر مقدم به مدیران مالی شهرداری‌های استان خراسان شمالی و استقبال آنها در اجرای طرح استقرار نظام بودجه‌ریزی عملیاتی عنوان کرد: شهرداری کاشان با درجه 10 دارای 12 ناحیه، شش سازمان و دو منطقه است که تا کنون با انجام کارهای اجرایی در حوزه‌های مختلف توانسته در ردیف یکی از شهرداری‌های برتر، مطرح و برجسته کشور قرار گیرد و طرح‌ها و ایده‌های مطلوب آن به عنوان الگو برای عملیاتی شدن در سطح کشور استفاده شود.
سید مهدی مجدالاشرافی اصلاح و بازنگری سیستم حسابداری شهردار‌ی‌ها به نمایندگی از وزارت کشور توسط شهرداری کاشان را یادآور شد و گفت: برگزاری سمینارهای تخصصی، اجرای برنامه‌های واحد طرح و برنامه آموزشی از دیگر اقدامات تخصصی و برجسته این حوزه می‌باشد که شهرداری کاشان را متمایز از سایر شهرداری‌های کشور کرده‌است.
مدیر مالی شهرداری کاشان نیز در این نشست با تقدیر از حضور مدیران مالی شهرداری‌های استان خراسان شمالی در این کارگاه آموزشی تخصصی دو روزه در شهرداری کاشان و عرض خوش‌آمدگویی به آنها گفت: تغییر، تحول و اصلاح سیستم‌های مالی در شهرداری‌ها لازمه کار و گام مؤثری در جهت ارتقا و پیشرفت حوزه درآمدهای مالی آن است.
سید حسینعلی ابریشم با تأکید بر اینکه هر نوع تحولی در سازمان‌ها با برخی سختی‌ها و مقاومت‌ها همراه است افزود: ایجاد تغییرات در حوزه‌های حسابداری و اصلاح سیستم‌های مالی، همکاری مدیران فرادستی، تعامل اعضای شورای شهر و حمایت شهردار هر شهر را می‌طلبد که این موارد در مسیر اجرای استقرار بودجه‌ریزی عملیاتی و اصلاح نظام مالی در شهرداری کاشان به نحو احسن تحقق یافت.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول