اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران:

عدم تامین زمین سبب انتقال ساختمان توزیع برق شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران عدم امکان تامین زمین در چالوس را علت انتقال این شرکت به نوشهر عنوان کرد.

عدم تامین زمین سبب انتقال ساختمان توزیع برق شد
به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، پس از درج خبری مبنی بر انتقال شبانه شرکت توزیع غرب مازندران، توضیحی به دفتر خبرگزاری فارس در مازندران ارسال شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران عنوان کرد: شرکت توزیع نیروی برق غرب مازندران با هفت امور تابعه و دارای 450 هزار مشترک در محدوده شهرستان‌های رامسر، تنکابن، عباس‌آباد، چالوس، نوشهر، نور و محمودآباد وظیفه سرویس‌دهی به مشترکان و نگهداری شبکه‌های توزیع برق را برعهده دارد و به عبارت دیگر در هر شهرستان این شرکت دارای یک شعبه و امور برق است.
مصطفی سالار تصریح کرد: این قاعده در شهر چالوس نیز جاری است به بیان ساده‌تر شهروندان چالوسی علاوه بر اینکه دارای امور توزیع برق چالوس بوده‌اند ساختمان شماره یک شرکت توزیع برق غرب مازندران را نیز در خیابان 17 شهریور مشاهده می‌کردند که هم اکنون این وضعیت منهای ساختمان شماره یک ستاد شرکت در شهر چالوس موجود بوده و جای هیچ گونه نگرانی برای مشترکان و یا متقاضیان و همچنین دغدغه برای مسولان نیست.
وی بیان داشت: به عبارت دیگر ساختمان ستاد شرکت در خیابان 17 شهریور شهر چالوس تخلیه و به نوشهر نقل مکان کرد و توامان ساختمان استیجاری امور توزیع برق چالوس در منطقه پالوجده نیز تخلیه و در ساختمان قبلی شماره یک ستاد شرکت مستقر شد.
سالار ادامه داد: واضح است که ذاتا ستاد یک سازمان مسولیت راهبری و هدایت و نظارت بر روند فعالیت‌ بخش‌های صف را به عهده داشته و در حوزه شهرستان چالوس امور توزیع نیروی برق چالوس به عنوان یک واحد صف، مرجع رسیدگی و پاسخگویی به درخواست‌های متقاضیان و مشترکان تعیین شده نه ستاد شرکت توزیع برق غرب مازندران. 
وی عنوان کرد: از بدو تأسیس این شرکت به دلیل کمبود فضای اداری، ستاد شرکت به صورت اجزای مختلف در تنکابن (انبار مرکزی، واحد تعمیرات ترانسفور ماتور)، نوشهر(معاونت مالی و پشتیبانی، امور بازرگانی، آزمایشگاه لوازم اندازه گیری، کنتور، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت، امور طرح و نظارت، دفتر برنامه‌ریزی، دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات، نقلیه و خدمات) و چالوس (مدیرعامل، معاونت بهره‌برداری، دفتر حراست) به صورت پراکنده مستقر شد و این وضعیت به دلیل فاصله مکانی بین دفاتر حوزه ستادی، مشکلات عدیده‌ای فرا روی شرکت تازه بنیان توزیع برق غرب مازندران قرار داد که از جمله آن بروز ناهماهنگی، کاهش ضریب توازن بین واحدها، ضعف در رسیدگی به امور کارکنان، کاهش سرعت رسیدگی و پیگیری‌های اداری، افزایش هزینه‌ها و... را می‌توان برشمرد.
سالار خاطرنشان کرد: این امر در حالی صورت گرفت که از بدو تأسیس، اراده غالب مدیران عامل این شرکت بر آن قرار گرفت که شرکت در پی متمرکز کردن دفاتر ستادی، به‌دنبال ساختمانی اداری مناسبی باشد که تکافوی استقرار همه واحدهای ستادی را به صورت یک‌جا داشته باشد.
وی تصریح کرد: در همین راستا با وجود همه تلاش‌ها و رایزنی‌های به‌عمل آمده، که گوشه‌ای با اختصار اشاره می‌شود، این شرکت نتوانست زمین یا ساختمانی مناسب برای استقرار همه واحدهای سازمانی خود در شهر چالوس بیابد.
این مسئول در مورد نخستین گام برای تامین زمین مورد نیاز شرکت گفت: در سال 1380 در حالی که ساختمان دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی چالوس واقع در خیابان 17 شهریور چالوس (پالوجده) موضوع قرارداد بیع  این شرکت با دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت به دلیل استنکاف دانشجویان از انتقال به واحد دانشگاهی تازه تاسیس در اکبرآباد دلگشا این قرارداد یک جانبه از سوی دانشگاه آزاد اسلامی فسخ و نخستین فرصت برای این شرکت از دست رفت.
سالار همچنین توضیح داد: از سال 1378 تا 1386 روسای هیئت مدیره و مدیران عامل این شرکت آقایان بهزاد فقیه نصیری، محمد غلامی، سیدحسین مرادی و حسین افضلی هر یک به دلیل اهمیت خاص موضوع، راساً مکاتبات عدیده و رایزنی‌های گسترده‌ای را با مقامات شهری چون فرمانداری، شهرداری، شورای اسلامی شهر، منابع طبیعی و... برای مکان‌یابی الزاما در سطح شهر چالوس معمول داشته‌اند که سوابق و مکاتبات آن قابل ارائه است و در تاریخ 15/6/1386 رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل وقت این شرکت در نامه‌ای شماره 300/5354 با ناامید شدن از پیگیری‌های به‌عمل آمده آخرین تلاش خود را با طرح این نکته که در صورت عدم امکان تامین زمین در چالوس، شرکت توزیع برق غرب مازندران ناچار به احداث ساختمان در نوشهر می‌باشد، اظهار کرد.
وی در ادامه متذکر شد: نهایتاَ این شرکت اقدام به بررسی فرصت‌های خود در شهر همجوار (نوشهر) کرد که در این مورد یک قطعه زمین این شرکت در نوشهر، بلوار شهید خیریان به دلیل شرایط مناسبی چون وسعت زمین، دوری از پیک ترافیک، دسترسی آسان به سرویس نقلیه عمومی، کسر بهای زمین از قیمت تمام شده ساخت، شرایط جغرافیایی و سایر شاخص‌ها، مورد توجه و تائید کارشناسان این شرکت قرار گرفت و بنا به دستور نورالله دهبندی مدیر عامل وقت این شرکت که اکنون قریب به 13 ماه سال از بازنشستگی وی می‌گذرد رسما در تاریخ 1/4/1387 با تکمیل تحقیقات همه جانبه و اخذ مجوزهای قانونی و طی تشریفات اداری، ساخت بنای این شرکت به مناقصه عمومی سپرده شد، آگهی این مناقصه به طور کامل در روزنامه‌های کثیرالانتشار و سایت مناقصات و پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی این شرکت درج و در دسترس عموم قرار گرفت.
مدیرعامل توزیع برق غرب مازندران اظهار داشت: قبل از شروع به ساخت بنای مذکور هماهنگی‌های لازم توسط مدیر عامل وقت آقای دهبندی با مسئولان شهرستانی و استانی معمول شده بود و قرارداد ساخت بنا به شماره 8753 مورخ 7/7/87  با بخش خصوصی منعقد شد. 
سالار در ادامه آورده است: با پایان عملیات اجرایی ساختمان اداری شرکت در نوشهر که سه سال به‌طول انجامید و پس از اخذ مجوز مجمع عمومی شرکت که با شماره 1197/244  به این شرکت ابلاغ شد که با هماهنگی مکتوب شماره 9045/90 دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توانیر نیز همراه  بوده است این شرکت در جلسه شورای معاونان و مدیران خود با التفات به این نکته که برای مراجعه کنندگان، متقاضیان و مشترکان وقفه‌ای ایجاد نشود مقرر شد برنامه‌ریزی برای جابه‌جایی لوازم و ملزومات اداری بشرح ذیل صورت گیرد:
 
* تخلیه ملزومات و لوازم اداری کارکنان ساختمان شماره یک حوزه ستادی در چالوس راس ساعت 13 از چالوس به نوشهر.
* جابه‌جایی ملزومات و لوازم اداری کارکنان ساختمان استیجاری امور توزیع برق چالوس راس ساعت 9 صبح از انتهای خیابان 17 شهریور به ابتدای همین خیابان در چالوس.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل توزیع برق غرب مازندران با بیان اینکه با این دلایل قاطعانه با رد ادعای غیرقانونی بودن این جابجایی بر رعایت کامل مقررات و قوانین در این اقدام تاکید کرد: اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل این شرکت در سالیان اخیر خود را در قبال مسئولان شهری پاسخگو و با همه توان به رفع دغدغه‌ها پرداخته و تلاش مضاعف برای حفظ انسجام و ارتباطات بین از خود بروز داده‌اند و برای حل مشکلات عمومی منطقه کوشیده‌اند، از طرف دیگر مسولان محلی و شهرستانی اعم از معنوی، اجرایی و امنیتی در جریان نقل و انتقال مکان ستاد شرکت بودند.
وی گفت: نکته حایز اهمیت دیگر اینکه برای احداث بنای جدید در طی سالیان اخیر هزینه‌های قابل ملاحظه‌ای صرف شده و با در نظر داشتن اینکه در سال جهاد اقتصادی به‌سر برده و صرف جویی اقتصادی و کاهش هزینه‌ها از تکالیف و اهداف اصلی ارگان‌های عمومی و خدماتی است بنابراین برای کاهش هزینه‌های جاری اعم از هزینه اجاره ساختمان اداره برق چالوس، هزینه ارتباط اینترنتی و اتوماسیونی بین دو ساختمان ستادی نوشهر و چالوس، هزینه تردد همکاران ستادی بین دو شهر و نظایر آن، جابه‌جایی صورت گرفته و اخیرا هیچ هزینه جدیدی صرف نشده و هیچ اتفاق جدیدی رخ نداده است، در ضمن جابجایی اثاثیه اداری در روز روشن صورت گرفته است.
وی یادآور شد: در این راستا فرصت را مغتنم شمرده و با احترام به دغدغه‌های نویسنده این گزارش که امیدوارم توضیحات ارائه شده مفید واقع شده و زمینه نگرانی‌ها را برطرف کرده باشد انتظار بود اصحاب رسانه با مراجعه به این شرکت از کم و کیف موضوع جابه‌جایی آگاه و خود از جزییات اقدامات حقوقی شرکت مطلع و حتی مدارک و مستندات را رویت می‌کردند.
سالار ابراز داشت: با وجود همه این موارد جابه‌جایی این شرکت از چالوس به نوشهر هرگز زایل کردن یک امتیاز از یک شهر و واگذاری آن به شهر دیگر نبوده و این شرکت با تمرکز بخشیدن به واحدهای ستادی خود در حال ارتقا بخشیدن به انسجام مورد نیاز و افزایش توانمندی جهت ارائه خدمات است. 

* شورای شهر چالوس آماده واگذاری زمین به توزیع برق غرب مازندران بود
در حالی مدیر عامل شرکت توزیع برق غرب مازندران علت انتقال این شرکت را مشکل زمینی اعلام می‌کند که رئیس شورای شهر چالوس نظر دیگری دارد.
رئیس شورای شهر چالوس گفت: این شورا آبان ماه سال گذشته طی نامه‌ای به اداره توزیع برق غرب استان آمادگی خود را مبنی بر واگذاری زمین اعلام کرد.
محمد اسماعیل نعمت‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چالوس افزود: همچنین این شورا در جلسه‌ای از مدیرعامل شرکت توزیع برق غرب مازندران دعوت و در حضور ایشان اعتراض شهروندان و دغدغه‌های شورا را بیان کرد.
وی عنوان کرد: مدیرعامل توزیع برق غرب استان در جلسه شورا نیز عنوان داشتند که از انتقال اداره به نوشهر صرف نظر خواهند کرد و صورت‌جلسه آن در شورا وجود دارد.
نعمت‌زاده متذکر شد: از روز انتقال اداره به نوشهر تاکنون هیچ پاسخ منطقی از سوی اداره توزیع برق غرب استان اعلام نشد تا مردم قانع باشند.
این مسئول در پایان اذعان داشت: وزارت نیرو باید در اسرع وقت نسبت به این موضوع پاسخ دهد.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول