اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود همکاری با شرکت‌‌های خارجی؛

مجتمع فولاد هرمزگان وابستگی به شرکت‌های خارجی ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل مجتمع فولاد هرمزگان گفت: در برخی از واحد‌های مجتمع فولاد هرمزگان طبق قرارداد، همکاری برخی از شرکت‌های خارجی را جلب کردیم ولی این موضوع به معنای وابستگی مدیریتی و صنعتی نیست.

مجتمع فولاد هرمزگان وابستگی به شرکت‌های خارجی ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مرتضی آقاجانی صبح امروز  در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار داشت: با توجه به اینکه تغییر فناوری در فولاد روزانه است و به سوی تکامل پیش می‌رود، در صورتی که این فناوری را از دیگر کشور‌ها کپی کنیم، علاوه بر تحمل هزینه‌های اضافی به‌طور حتم نمی‌توانیم اهداف علمی خود را نیز به روز کنیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دلیلی برای قطع ارتباط علمی با شرکت‌های خارجی پیشرو در فناوری فولاد وجود ندارد، تصریح کرد: این ارتباط نشان‌دهنده وابستگی نیست.
مدیرعامل مجتمع فولاد هرمزگان ادامه داد: علاوه بر ایجاد ارتباط علمی و اصولی با دیگر کشور‌های خارجی به‌صورتی برنامه‌ریزی کرده‌ایم که در صورت قطع این ارتباط نیز تا سال 1391 نیروی داخلی مجتمع، خودکفا بتوانند امور مربوط به این مرکز را کنترل کنند.
وی اضافه کرد: خرید مجتمع فولاد هرمزگان به وسیله فولاد مبارکه یک برد دو سویه بود و به جرات می‌توان این را یکی از زیباترین معاملات صورت گرفته در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.
آقاجانی با اشاره به اینکه تلاش متخصصان مجتمع فولاد هرمزگان، ظرفیت‌های اسمی این شرکت را که قرار بود دو سال به درازا بکشد، به شش ماه کاهش داد، خاطرنشان کرد: توسعه فولاد هرمزگان نتایج مادی و معنوی فراوانی در تمام این استان، از جمله سرمایه‌گذاری‌های مطمئن دیگر کشور‌ها را به دنبال دارد.
وی در ادامه سخنان خود گفت: یکی از منشور‌های مجتمع فولاد هرمزگان صرفه‌جویی است و معتقد هستیم صرفه‌جویی در هزینه‌ها، زیباترین راهکار را برای ماندگاری یک شرکت به دنبال دارد.
مدیرعامل مجتمع فولاد هرمزگان اشاره‌ای به بحث هدفمند کردن یارانه‌ها کرد و گفت: با اجرای این طرح سود صرفه‌جویی‌های خانگی به بخش صنعتی از جمله مجتمع فولاد هرمزگان منتقل شده و از نظر هزینه‌ حامل‌های انرژی مشکلی برای این شرکت وجود ندارد.
وی ادامه داد: البته با توجه به هزینه‌های ثابت مجتمع فولاد هرمزگان، تولید فولاد این مجتمع در حال حاضر توجیه اقتصادی ندارد ولی در هر صورت با جدیت به دنبال طی کردن دوره انتقالی هستیم تا بتوانیم ظرفیت‌های اسمی لازم را در صنعت فولاد دست‌یافتنی کنیم.
آقاجانی با بیان اینکه یکی از اهداف آتی مجتمع فولاد هرمزگان تکمیل و توسعه خطوط تولیدی این مجتمع است، تاکید کرد: باید از هم‌اکنون برای صادرات آینده خود، برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهیم.
وی تاکید کرد: احیا کردن طرح‌های قدیمی نوردکاری با فناوری‌های جدید از ایده‌های آینده متخصصان فولاد مبارکه هرمزگان است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول