اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره مؤسسه خیریه فرهنگی بقیة‌الله:

فقر فرهنگی خطر ترویج فرقه‌های دروغین را بیشتر می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره مؤسسه خیریه فرهنگی بقیة‌الله اصفهان گفت: دشمن از فقر فرهنگی مردم سوءاستفاده‌های فراوانی می‌کند و با فعالیت گسترده در پی ترویج فرقه‌های دروغین به ویژه بهائیت است.

فقر فرهنگی خطر ترویج فرقه‌های دروغین را بیشتر می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سعید امین‌الرعایا در حاشیه همایش خیرین فرهنگ‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: افزایش فرهنگ مردم به ویژه در مسائل دینی و مذهبی آنها را از خطر مواجه شدن با فرقه‌های ضاله دور می‌کند.
وی در ادامه با اشاره به ساختار سازمانی این مؤسسه افزود: مؤسسه خیریه فرهنگی بقیة‌الله استان اصفهان با حمایت معنوی برخی از دلسوزان عرصه فرهنگ استان اصفهان در سال 78 فعالیت خود را آغاز کرد.
رئیس هیئت مدیره مؤسسه خیریه فرهنگی بقیة‌الله تصریح کرد: تبلیغ و گسترش فرهنگ دینی با به کارگیری روش‌ها و فعالیت‌های علمی و بر اساس نیازهای واقعی جامعه، ارتباط و تقویت فعالیت نهادهای فرهنگی غیردولتی با ارائه خدمات مختلف و تحقیق و پژوهش در نظام فرهنگی جامعه از مهم‌ترین اهداف تشکیل این مؤسسه بوده است.
وی به برخی از فعالیت‌های مهم این مؤسسه اشاره کرد و ادامه داد: 400 کانون و مجموعه فرهنگی در استان اصفهان زیرمجموعه این مؤسسه هستند که کمک‌های مختلفی به آنها ارائه می‌شود.
امین‌الرعایا با اشاره به اینکه مقابله با فقر فرهنگی یکی از اهداف این مؤسسه است، افزود: دشمن از فقر فرهنگی مردم سوءاستفاده‌های فراوانی کرده و با فعالیت گسترده در پی ترویج فرقه‌های دروغین به ویژه بهائیت در کشور است.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های مهم این خیریه در کمک به مؤسسات فرهنگی اظهار داشت: حمایت از 400 مرکز فرهنگی در سطح استان در 5 هزار نوبت، اجرای برنامه‌های آموزشی و تبلیغی در حوزه قرآن و معارف اهل‌بیت در سطوح مختلف و برگزاری دوره‌ها و همایش‌های مختلف علمی، آموزشی و فرهنگی در بیش از 200 مورد از جمله این اقدامات است.
رئیس هیئت مدیره مؤسسه خیریه فرهنگی بقیة‌الله ادامه داد: ارائه خدمات قرض‌الحسنه به اقشار نیازمند، مشارکت در اجرای بیش از 2هزار طرح و برنامه مذهبی و توزیع 200 هزار بسته فرهنگی آموزشی تاکنون نیز جزو خدمات این خیریه فرهنگی به حساب می‌آید.
وی تاکید کرد: حدود 60 درصد از منابع درآمدی مؤسسه از طریق مشارکت‌ها‌ و حمایت‌های مردمی و از طریق صندوق صدقات جمع‌آوری نذورات، رد مظالم، خمس، اشتراک ماهیانه، وقف و هدایای مردمی تأمین می‌شود.
امین‌الرعایا اضافه کرد: 20 درصد از کل منابع درآمدی این خیریه با انجام پروژه‌های اقتصادی به دست می‌آید و 20 درصد نیز توسط سازمان‌های دولتی جذب می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول