اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قزوین:

بدون اخلاق نمی‌توان از سیاست انتظاری داشت

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قزوین گفت: افرادی که به اخلاق پایبندی بالایی داشته‌اند سیاست‌مداران بزرگی نیز بوده‌اند و بدون اخلاق نمی‌توان از سیاست انتظاری داشت.

بدون اخلاق نمی‌توان از سیاست انتظاری داشت
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی عباسی صبح امروز در حاشیه جلسه درس اخلاق حجت‌الاسلام آقاتهرانی، در جمع اساتید و طلاب حوزه علمیه قزوین در مدرسه علمیه امام صادق(ع) بیان کرد: انسان ابعاد وجودی مختلفی دارد و که نمی‌توان آنها را از هم تفکیک کرد.
وی ادامه داد: بسیاری از بعدهای وجودی انسان در هم آمیخته شده که یکی از آنها اخلاق و سیاست است.
استاد حوزه علمیه قزوین اضافه کرد: اخلاق عین سیاست، و سیاست عین اخلاق است و اگر این دو را از هم جدا کنیم نتیجه‌اش حقه‌بازی می‌شود.
وی تصریح کرد: اگر بگوییم یک عده به اخلاق بپردازند و عده‌ای دیگر به کار سیاسی، این نتیجه‌اش حیله‌گری است چرا که بزرگ‌ترین سیاست‌مداران جهان انبیا و ائمه اطهار بوده‌اند.
عباسی خاطرنشان کرد: در گذشته کسانی که به اخلاق پایبندی بالایی داشته‌اند سیاست‌مداران بزرگی نیز بوده‌اند، حالا باید این معنا به طور صحیح در جامعه تبیین شود تا جامعه با این معنا آشنایی بیشتری پیدا کند که بدون اخلاق نمی‌توان از سیاست انتظاری داشت.
وی عنوان کرد: تاریخ نشان دهنده پایبندی بزرگ‌ترین سیاست‌مداران دنیا به اخلاق است، در واقع سیاست به معنای نوکری، دلسوزی و ایثارگری برای مردم بوده که این صفات بدون اخلاق محقق نمی‌شود.
استاد حوزه علمیه قزوین یاد‌آور شد: سیاست یعنی دنبال کار رفتن و این امر هیچ گاه بدون داشتن اخلاق ممکن نیست.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول