اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

‌در نطق میان‌دستور عنوان شد؛

انتقاد تابش از گسترش بداخلاقی و رواج دروغ و تهمت در جامعه

خبرگزاری فارس: دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس گفت: آیا گسترش بداخلاقی و رواج کم‌سابقه دروغ، تهمت و افترا در جامعه و منزوی کردن رقبا درست است؟

انتقاد تابش از گسترش بداخلاقی و رواج دروغ و تهمت در جامعه
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی امروز چهارشنبه طی نطقی میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: 30شهریور روز جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها در مجمع عمومی سازمان ملل متحد و پرآوازه شدن نام ایران و اسلام در جهان را یادآور می‌شود.

وی دانش آموزان و معلمان را بزرگترین سرمایه‌های معنوی کشور دانست و افزود: جا دارد که فرا رسیدن ماه مهر و آغاز سال تحصیلی به این قشر از جامعه تبریک بگویم.

نماینده مردم اردکان در ادامه سخنان خود ابراز امیدواری کرد که بتواند در جهت برآورده کردن انتظارات مردم حوزه انتخابیه‌اش اقدامات مؤثر انجام دهد و اظهار داشت: انتظار دارم که توصیه‌های مقام معظم رهبری و مصوبات دو دور سفر استانی هیئت دولت در خصوص آبرسانی به یزد تحقق یابد.

تابش گفت: اجازه می‌خواهم که موضوعاتی از قانون اساسی جهت یادآوری آنچه به مردم قول داده‌ایم و آنچه به آن عمل کرده‌ایم یا نکرده‌ایم، مطرح کنم.

وی افزود: قانون اساسی میثاق ملی کشور ماست ولی آیا حقوق ملت ما که در فصل سوم قانون اساسی و اصول 24گانه آن ذکر شده رعایت می‌شود؟

تابش اظهار داشت: آیا قوه قضاییه که باید طبق قانون اساسی برپایه عدل الهی شکل بگیرد و محاکم قضایی با رعایت آنچه در قانون آمده مبادرت به صدور رأی کند، از چنین ویژگی در عمل برخوردار است؟ و آیا دادگاه‌های ویژه رسیدگی به جرایم سیاسی با حضور هیئت منصفه اجرا می‌شود؟‌

نماینده مردم اردکان گفت: آیا وجود بیش از 7 میلیون پرونده در دستگاه قضایی و افزایش بی‌سابقه جرم و جنایت و ناامنی و تعرض به جان و مالی و نوامیس مردم دلیل بر ضعف قوه قضاییه و ناتوانی دستگاه‌های نظامی و امنیتی قلمداد نمی‌شود‌؟

وی ادامه داد: آیا رواست که بخشی از پاک‌ترین نیروهای کشور امروز در حبس باشند و آیا گسترش بداخلاقی و رواج کم‌سابقه دروغ، تهمت و افترا در جامعه و منزوی کردن رقبا درست است؟

نماینده مردم اردکان خاطرنشان کرد: باید وضعیت حساس امروز جامعه را درک کنیم چرا‌که نارضایتی‌های مردم در عرصه‌های اقتصادی، معیشتی و فرهنگی باعث جریحه‌دار شدن غرور آنها شده است.

وی ادامه داد: باید فرصت ‌شناخت واقعیت و دوری از شعارزدگی و نزدیکی واقعی به مردم را از دست ندهیم‌ چرا‌که مردم ما دلبسته به دین و آیین و دلبسته به ائتلای ملت هستند و اگر عزمی برای اصلاحات ببینند، به آن روی می‌آورند و با کمترین هزینه بیشترین دستاوردها را می‌آفرینند و دین و کشورشان را از گزند حوادث مصون می‌دارد.

دبیرکل فراکسیون اقلیت مجلس اظهار داشت: شاید انتخابات پیش رو با وجود زمان کم باقی مانده فرصت خوبی برای آشتی با مردم باشد؛ اگر جریان حاکم بر کشور در صدد رفع موانع و محدودیت‌های سیاسی برآید و با اصلاح رویه اعتماد مردم را جلب کند و اطمینان دهد که انتخاباتی آزاد و عادلانه برگزار می‌شود که مردم در آن قدرت انتخاب دارند، مردم هم در عرصه حضور خواهند یافت ولی اگر این احساس عمومی که امروز وجود دارد، تقویت شود که شاکله مجلس از یک گروه فکری خاص است که بیشتر مدافع رویه موجود حاکمیت هستند تا منافع مردم، نتیجه از قبل معلوم است و متأسفانه راه به جایی نمی‌بریم.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول