اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 500 ورزشکار جانباز و معلول؛

جشن بزرگ روز ملی پارالمپیک در خراسان جنوبی برگزار شد

خبرگزاری فارس: جشن بزرگ روز ملی پارالمپیک در خراسان جنوبی با حضور 500 نفر از ورزشکاران جانباز و معلول برگزار شد.

جشن بزرگ روز ملی پارالمپیک در خراسان جنوبی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان جنوبی یکشنبه‌شب در مراسم جشن بزرگ روز ملی پارالمپیک که در بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: در سال 1363 تیم ملی جانبازان و معلولان کشور در مسابقات المپیک صاحب مدال طلا، نقره و برنز شدند.
وی افزود: بعد از سال 1358 که فدراسیون جانبازان و معلولان تشکیل شد کمیته ملی پارالمپیک نیز در کشور تأسیس شد.
رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بازی‌های پارالمپیک همیشه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است، تصریح کرد: فدراسیون جانبازان و معلولان در رشته‌های مختلف توانسته است مدال‌های رنگارنگ و خوبی را در پارالمپیک برای کشور کسب کند.
شریعتی‌فر با اشاره به اینکه استعداد‌های بالقوه‌ای در ورزشکاران جانباز و معلول خراسان جنوبی وجود دارد، ادامه داد: امید است با تلاش اداره کل ورزش و جوانان استان و ارتباط خوب با فدراسیون جانبازان و معلولان بتوانیم این استعدادها را کشف و در زمینه ورزش جانبازان و معلولان استان پیشگام باشیم.
وی شناسایی و جذب ورزشکاران به ویژه در دو رده سنی نوجوانان و جوانان و بهره‌مندی از مربیان برجسته کشور برای انتقال مباحث، نکات فنی و آخرین دستاوردهای علمی در مقوله رشته‌های ورزشی زیر پوشش را از اقدامات این هیئت برشمرد.
رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان جنوبی ادامه داد: در این راستا این هیئت باید در برنامه کوتاه مدت ابلاغی از سوی اداره کل ورزش و جوانان در سال جاری، 35 مدال کشوری را کسب کند.
شریعتی‌فر یادآور شد: برگزاری نخستین گردهمایی مشترک رؤسای هیئت‌های ورزشی شهرستان در 18 فروردین سال جاری، برگزاری پنجمین مجمع سالانه هیئت با حضور رئیس فدراسیون و اعضای مجمع، سرکشی و بازدید از شهرستان‌های استان به تعداد چهار مرتبه در سال جاری، اعطای میزبانی مسابقات رشته‌های مختلف ورزشی، اختصاص منابع ریالی و امکانات به تبع انجام فعالیت‌های برنامه‌ محور و منسجم و اجرای طرح استعدادیابی از مهم‌ترین برنامه‌های این هیئت برای توسعه متوازن ورزشی شهرستان‌های استان است.
وی ادامه داد: هیئت جانبازان و معلولان استان بر این باور است که تحقق اهداف و رسالت جامعه بزرگ زیر پوشش جانباز و معلول کاری است که جز با همکاری و همدلی سایر دستگاه‌های اجرایی و عموم خیران و نیکوکاران قابل تحقق نبوده و یک عزم راسخ و جدی در این زمینه را می‌طلبد.
رئیس هیئت جانبازان و معلولان خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: در این راستا هیئت جانبازان به عنوان یکی از اساسی‌ترین محورهای کاری خود برای ایجاد بستر لازم در توسعه ورزش در بخش همگانی و قهرمانی در پی برگزاری جلسات متعدد با مسئولان استان و انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری مشترک بر آمده است.
در پایان این مراسم 500 مدال روز ملی پارالمپیک به ورزشکاران جانباز و معلول سراسر استان اهدا شد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول